Autor Wątek: Niekompletne akta spraw  (Przeczytany 1832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KasiaK

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 6
Niekompletne akta spraw
« dnia: Wrzesień 09, 2016, »
Witajcie!

Jestem nowa zarówno na forum jak i w zawodzie archiwisty, także wybaczcie jeśli temat się powtórzył lub odpowiedź na moje pytanie jest zbyt oczywista i tylko ja czegoś nie "łapię"  Pracuję w urzędzie i staram się być na bieżąco ze wszystkimi zarządzeniami, rozporządzeniami i ustawami dotyczącymi spraw archiwum. Mam jednak pracownika, który lubi zadawać różne pytania, z jednym z nich mam problem. Napiszcie proszę jak powinnam postąpić w momencie, gdy teczka z aktami spraw z danego rocznika została przekazana do archiwum zakładowego (opisana, spaginowana ze spisem spraw), po pewnym czasie pracownik odnajduje jakieś dokumenty, które powinny być włączone do sprawy znajdującej się już w archiwum. Jak powinnam je zarchiwizować? Wiem, że przed podpisaniem spisów z-o powinnam przejrzeć, kompletność wszystkich spraw, ale jest to kłopotliwe nie mając wiedzy merytorycznej w każdej sprawie. Czy powinnam rozszyć akta, dołożyć dokumenty i na nowo ponumerować strony, czy może zupełnie osobno zarchiwizować?

Z góry dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałam sytuację.

Offline Grzesiek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Niekompletne akta spraw
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2016, »
Formalnie to przełożony pracownika powinien być powiadomiony, że pracownik nie prowadzi prawidłowo akt sprawy ;). W instrukcjach kancelaryjnych jest (na ogół) rozdział poświęcony odpowiedzialności kierowników za nadzorowanie czynności kancelaryjnych prowadzonych przez podległych pracowników. Przy następnym przejęciu akta tego konkretnego pracownika sprawdził bym wyjątkowo wnikliwie i skorzystał z uprawnienia do nie przyjęcia akt do archiwum zakładowego jeśli nie są właściwie uporządkowane - raz dym a potem spokój na lata ;)

Offline Paweł z ...

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 163
    • Archiwum i EZD
Odp: Niekompletne akta spraw
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2016, »
Archiwista nie sprawdza czy w sprawach są wszystkie dokumenty, które powinny tam być. Za kompletność akt odpowiada prowadzący sprawę. Nawet gdyby ktoś tak uważał, to nie jest to możliwe fizycznie i merytorycznie. Archiwista przy przejmowaniu akt sprawdza przede wszystkim zgodność ze spisem zdawczo-odbiorczym.
Jeżeli odnalazły się akta to przełożony pracownika oficjalnym pismem prosi o dołączenie dokumentów do akt archiwalnych. Wiadomo wtedy kto, kiedy i co dołączył do akt a przełożony może wycignąć konsekwencje wobec swojego pracownika.
Cytuj
W instrukcjach kancelaryjnych jest (na ogół) rozdział poświęcony odpowiedzialności kierowników za nadzorowanie czynności kancelaryjnych prowadzonych przez podległych pracowników.
Niestety w instrukcji z 2011 roku brak jasnych zapisów w tym zakresie.


Offline Grzesiek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Niekompletne akta spraw
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2016, »
Niestety w instrukcji z 2011 roku brak jasnych zapisów w tym zakresie.

Zgoda ale już we wzorcowej instrukcji NDAP jest i jeśli ktoś może sobie to wprowadzić to polecam.

Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Niekompletne akta spraw
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2016, »
Zwłaszcza,  że może spotkać się z takim przypadkiem, że do komórek docierały kserokopie pism a orginały zostawiał sobie kierownik jednostki. I po latach w ramach pożądkowania stanowiska oddano po nim.
prawy obrońca lewego słupka

Offline KasiaK

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 6
Odp: Niekompletne akta spraw
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2016, »
Dziękuję za odpowiedzi :)
 Przejrzałam dzisiaj jeszcze raz instrukcję pod tym kątem, ale niestety nie mam dużego pola manewru. Pozostaje rozmowa z pracownikiem/ przełożonym i nadzieja, że takie sytuacje nie będą się powtarzać.