Autor Wątek: Zespół ds orzekania niepełnosprawności  (Przeczytany 890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline anka5

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 12
Zespół ds orzekania niepełnosprawności
« dnia: Maj 11, 2016, »
Witam wszystkich. Mam pytania dot. dokumentacji zespołów ds orzekania niepełnosprawności. Czy jeżeli jedna decyzja 'kończy się" w 2012 roku i zostaje wydana następna np na kolejne 2 lata to czy można tę poprzednią wybrakować po opływie 10 lat czy traktować to jako ciągłość jednej sprawy. i drugie pytanie czy zakończone sprawy może przyjąć do swojego zasobu archiwum zakładowe starostwa ?

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zespół ds orzekania niepełnosprawności
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2016, »
Druga decyzja to zwykle drugie postępowanie, a więc odrębna sprawa. Wyjątkiem byłoby postępowanie w trybie nadzwyczajnym, wówczas proponowałbym przerejestrować sprawę pod nowy znak.

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1607
  • kolega Jarek NIE PRACUJE w AP! :)
    • Archiwum i EZD. Praktycznie, nie teoretycznie
Odp: Zespół ds orzekania niepełnosprawności
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 13, 2016, »
Nie bardzo rozumiem co oznaczałoby "postępowanie w trybie nadzwyczajnym", ale to tak na marginesie. Jeśli patrzymy na to czysto z perspektywy instrukcji kancelaryjnej to niby rzeczywiście tak, że powinny być dwie odrębne sprawy. Ale myślę że to zła perspektywa - urzędnik nie może podporządkowywać swych działań niedoskonałościom normatywów kancelaryjno-archiwalnych. Normatywy te powinny umożliwiać prowadzenie spraw w taki sposób, żeby: zapewnić zgromadzenie w aktach sprawy kompletu dokumentów i informacji dotyczących załatwienia tej sprawy, umożliwić korzystanie z tych dokumentów i informacji także po załatwieniu sprawy, umożliwić urzędnikowi realizację obowiązków wynikających z przepisów określających jego merytoryczne obowiązki i inie obciążać go zbędnymi czynnościami kancelaryjnymi.
W tym wypadku te przepisy dotyczące orzekania o niepełnosprawności nie precyzują sposobu prowadzenia dokumentacji. Nie wiem czy akta te mają zawsze układ wg kolejności spraw czy też może są tworzone teczki osób. Nie wyobrażam sobie jednak że zespoły orzekają o przedłużeniu statusu niepełnosprawnego bez dawnej dokumentacji. Więc moim zdaniem albo teczki osób, albo przerejestrowywanie spraw. Trzebaby jednak zapytać samych członków zespołu no i archiwum państwowego (odnośnie możliwości brakowania). Powiatowe zespoły mają B10 a wojewódzkie BE50, trochę się to nie trzyma kupy.

pozdrawiam

Jarek Orszulak
Jarek Orszulak

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zespół ds orzekania niepełnosprawności
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 18, 2016, »
Kodeks postępowania administracyjnego reguluje trzy tryby nadzwyczajne, są to: postępowanie w sprawie wznowienia postępowania, postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji oraz postępowanie w sprawie zmiany lub uchylenia decyzji prawidłowej albo dotkniętej wadą niekwalifikowaną. Wszczęcie postępowania w trybie nadzwyczajnym będzie de facto kontynuacją tej samej sprawy.