Autor Wątek: Archiwum wielozakładowe  (Przeczytany 2006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline brady

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 24
Archiwum wielozakładowe
« dnia: Marzec 08, 2016, »
Czy ktoś mógłby podrzucić jakikolwiek wzór wniosku o utworzenie archiwum wielozakładowego lub porozumienia między zakadowego w sprawie utworzenia tegoż? Pytałam w archiwum państwowym, ale oprócz metrażu i kadry do końca nie określono co powinno zawierać jedno i drugie. Będę wdzięczna za każda wskazówkę.

Offline kalon

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 95
Odp: Archiwum wielozakładowe
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2016, »
U mnie utworzone zostało archiwum wielozakładowe, wprowadzono jedynie zarządzeniem, tyle, reszta czego od nas oczekiwało AP to osobna ewidencja, regały lub pomieszczenia jeśli jest taka możliwość i tyle!

Offline brady

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 24
Odp: Archiwum wielozakładowe
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2016, »
My mamy wystąpić z wnioskiem o utworzenie archiwum wielozakładowego, przedstawić projekt porozumienia międzyzakładowego i dopiero po wydaniu zgody przez AP zostanie wydane zarządzenie wprowadzające. Niestety nigdzie nie znalazłam żadnego wzoru takiego wniosku ani porozumienia.....

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Odp: Archiwum wielozakładowe
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 11, 2016, »
To stwórz je sama.

Szef jednej instytucji, z drugiej strony szef drugiej insytutcji, podpisują wspólne pismo, że chcą łączyć swoje AZ - i tyle. Jeśli jakoweś przepisy (ustawy, rozporządzenia, zarządzenia) dają ku temu podstawe prawną to trzeba zawrzeć, iż decyzja jest podejmowana na podstawie jakiegoś konkretnego paragrafu.
W projekcie porozumienia piszecie ładnie czemu łączycie (względy kadrowe? powierzchni przechowalniczej? inne?) i na jakich zasadach (osobna ewidencja, jeśli jest 2 kerowników AZ to kto będzie kierował połączonym AZ, jeśli AZ będzie miało 2 lokalizacje to gdzie będzie główna siedziba etc.). W przypadku gdy obowiązuje Was jakowaś ustawa/rozporządzenie, które nakazuje jakieś dodatkowe czynności czy ustalenia to takowe takoż czynicie.
Wysyłacie wsio do AP i czekacie na akceptację, względnie na listę uwag ze strony tegoż.
Pamiętać tylko, iż podstawą jest prowadzenie osobnej ewidencji dla każdej instytucji więc pomysły typu wspólny wykaz spisów zd-odb raczej nie przejdą.

Offline brady

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 24
Odp: Archiwum wielozakładowe
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2016, »
Dziękuję bardzo za pomoc. Wszelkie wskazówki przekazałam na górę więc zobaczymy co z tym wnioskiem będzie dalej, ponieważ  ostatnio  zauważalna jest tendencja spychologiczna. Pozdrawiam