Autor Wątek: Petycje postulaty i inicjatywy obywateli  (Przeczytany 1128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 94
Petycje postulaty i inicjatywy obywateli
« dnia: Marzec 03, 2016, »
witam,
mam takie zapytanie: czy do tak nazwanej teczki jak w temacie, włożyć można różnego rodzaju materiały, które wynikły ze spotkania obywateli z burmistrzem i potem jakieś pisma czy zapytania dalej kierowane są do merytorycznego wydziału? U nas tak jest, że jeśli na spotkaniu z burmistrzem ( kat A, 0056) coś tam się wykluło to przekazuje się dalej wydziałowi odpowiedniemu. I w czym taki wydział ma to trzymać? Czy w jakiejś odpowiedniej tematycznie teczce (zależnie od tego o co chodzi) czy właśnie w 152. Tylko,że to kat A i czy to aż takie istotne, by trzymać wiecznie...
wdzięczny będę za opinię
kłaniam :)

Offline Marcin Kapała

  • archiwa_2.5
  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Płeć: Mężczyzna
  • lord of the files
Odp: Petycje postulaty i inicjatywy obywateli
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2016, »
Postulat, podobnie jak prośba, apel czy żądanie, służy przekazaniu organom władzy publicznej pewnych informacji z zamiarem spowodowania podjęcia określonych działań. Są to wszystkie wystąpienia, których nie możemy uznać za skargę lub wniosek. Realizacja złożonych postulatów, jak również realizacja uzgodnień burmistrza z mieszkańcami powinny być klasyfikowane zgodnie z tematyką rzeczową, której dotyczą.

Offline Aleksandra Czajkowska

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 28
Odp: Petycje postulaty i inicjatywy obywateli
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2019, »
Postulat, podobnie jak prośba, apel czy żądanie, służy przekazaniu organom władzy publicznej pewnych informacji z zamiarem spowodowania podjęcia określonych działań. Są to wszystkie wystąpienia, których nie możemy uznać za skargę lub wniosek. Realizacja złożonych postulatów, jak również realizacja uzgodnień burmistrza z mieszkańcami powinny być klasyfikowane zgodnie z tematyką rzeczową, której dotyczą.
dokładnie tak uważałam do niedawna, ale teraz zastanawiam się czy w związku z ilością i rangą wniosków mieszkańców o usprawnienia w ich gminach, wczytując się w ustawę o petycjach - nie doprowadzić do sytuacji, w której w całym urzędzie funkcjonowałaby  jedna teczka "Petycje, postulaty i inicjatywy obywateli"  koordynowana przez jednego pracownika (podobnie jak skargi)
Poza tym myślę o zasadności wprowadzenia w regulaminie organizacyjnym zapisu o obowiązku prowadzenia rejestru petycji.

Dlatego moje pytanie - czy Komuś z Państwa spędzał sen z oka ten temat ???

Obecnie petycje każdy wydział ma swoje i bardzo często są klasyfikowane nie jako petycje tylko rzeczowo, bez zachowania kategorii A.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Petycje postulaty i inicjatywy obywateli
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2019, »
dokładnie tak uważałam do niedawna, ale teraz zastanawiam się czy w związku z ilością i rangą wniosków mieszkańców o usprawnienia w ich gminach, wczytując się w ustawę o petycjach - nie doprowadzić do sytuacji, w której w całym urzędzie funkcjonowałaby  jedna teczka "Petycje, postulaty i inicjatywy obywateli"  koordynowana przez jednego pracownika (podobnie jak skargi)
Poza tym myślę o zasadności wprowadzenia w regulaminie organizacyjnym zapisu o obowiązku prowadzenia rejestru petycji.
[/quote]
Moim zdaniem można uporządkować zasadę udzielania odpowiedzi na petycje i postulaty obywateli, wprowadzając w regulaminie organizacyjnym zasadę prowadzenia tego rodzaju spraw przez jedną komórkę organizacyjną - pozostałe komórki współdziałałyby jedynie w przygotowywaniu odpowiedzi. Natomiast nie widzę sensu w tworzeniu rejestru postulatów/inicjatyw obywateli. Rejestrem takim swego rodzaju jest już spis spraw.

Offline Aleksandra Czajkowska

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 28
Odp: Petycje postulaty i inicjatywy obywateli
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 13, 2019, »
pomysł prowadzenia "Rejestru petycji" przyszedł mi w związku z tym, że jest obowiązek prowadzenia go w BIP oraz z tym, że analogiczna dokumentacja Rady Miasta jest rejestrowana w tym samym rejestrze co wnioski i skargi.
Nie chcę przyczyniać się do wytwarzania większej ilości dokumentacji niż jest to konieczne, jednak z racji tego, że jest to dokumentacja archiwalna przydałoby się jakiś środek ewidencyjny ułatwiający poruszanie się w "Petycjach"
Nadmienię jeszcze, że o ile słowo petycje kojarzy się ze sprawami  społecznie ważnymi, to obecnie jest nadużywane przez tych, którym już nie wystarcza instytucja informacji publicznej  :(

Dlatego proszę o jakieś sugestie lub inne spostrzeżenia, może "Gdzieś Ktoś Coś"  :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2019, wysłana przez Aleksandra Czajkowska »