Autor Wątek: Dokumentacja wyborów samorządowych  (Przeczytany 9474 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Kobieta
Dokumentacja wyborów samorządowych
« dnia: Grudzień 01, 2010, »
W związku z tym, że przeżyłam moje pierwsze wybory jako pracownik urzędu ;D chciałabym się dowiedzieć, jak wygląda archiwizacja dokumentacji, której po rzeczonych wyborach zostało dość sporo. W rwa jest to numer 0020  i kat. B-5. Zapytać jednak chciałam, czy przechowywać bezwzględnie wszytsko, czy coś nadaje się do zniszczenia od razu (co sugerował mi przewodniczący komisji wyborczej w moim urzędzie), czy może jakieś akta należy przekazać do AP lub do Państwowej Komisji Wyborczej. Szukałam w odrębnych przepisach, ale większość dotyczy wyborów prezydenckich. Czy samorządowe traktować analogicznie?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2010, wysłana przez Jarek »

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Dokumentacja powyborcza
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2010, »
Reguluje to rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 27 listopada 2002 r. w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów organów jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 209, poz. 1781, zm.: Dz. U. z 2005 r. Nr 25 poz. 210).
Jarek Orszulak

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Kobieta
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2010, »
Dzięki serdeczne!!! :) Pozdrawiam

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Kobieta
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2014, »
Chciałam wznowić wątek i zapytać o to, kto powinien archiwizować dokumenty z wyborów. Czy osoby odpowiedzialne za organizację wyborów, czy pracownik archiwum zakładowego urzędu, w kótrym jest komisja? Może głupio pytam, ale nie chciałabym, żeby 1) obciążono mnie czyimiś obowiązkami lub 2) wyjść na debila, jeśli to jednak moja działka  ;D
Będę wdzięczna za podpowiedzi.

Offline Hanna Staszewska

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1744
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2014, »
Najpierw trzeba te protokoły wydrukować, a z tym, jak wiemy, jest problem ;)

Offline GAP1

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 385
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2014, »
Problem jest generalnie o wiele poważniejszy, można powiedzieć, że wręcz fundamentalny dla naszego państwa, ale to, oczywiście, temat nie na to forum. Sorrrki za taki wtręt, ale wpis Pani Hanny mnie zainspirował.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2014, »
Moim zdaniem w świetle par. 6 ust. 1 (dla komisji obwodowych), par. 9 (dla komisji okręgowych i rejonowych) oraz par. 10 ust. 1 (dla komisji terytorialnych) Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów z dnia 13.11.2013 (Dz.U. z 2013 poz 1488) archiwizacja dokumentacji wyborczej (uporządkowanie, opisanie, sporządzenie ewidencji) jest obowiazkiem komisji wyborczych.

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Kobieta
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2014, »
Rovan! Dziękuję! ;D
O problemach z programami, wydrukami i tym podobnymi wypowiadać się nie będę  ;)

Offline archiwistka90

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 153
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2014, »
U nas każde OKW zdaje do urzędu depozyt - konkretnie oznakowane paczki. Później (po roku, dwóch) zgłasza się po ten depozyt KBW - w teorii wygląda to tak, że koleżanka odpowiedzialna za wybory sporządza mi spis paczek (jak spis z-o), ja analogicznie robię dla KBW spis przekazania dokumentacji i problem z materiałami rozwiązany ;)

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2015, »
A tworząc taki spis zdawczo-odbiorczy posługujecie się jakim wykazem akt?

Offline aleksandra.nina

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 15
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 05, 2015, »
Pierwszy raz przyjmowałam dokumentację z wyborów do mojego archiwum i posłużyłam się wykazem jaki obecnie obowiązuje u mnie w starostwie.

Cytuj
U nas każde OKW zdaje do urzędu depozyt - konkretnie oznakowane paczki. Później (po roku, dwóch) zgłasza się po ten depozyt KBW - w teorii wygląda to tak, że koleżanka odpowiedzialna za wybory sporządza mi spis paczek (jak spis z-o), ja analogicznie robię dla KBW spis przekazania dokumentacji i problem z materiałami rozwiązany Mrugnięcie

A przypadkiem depozytariusz nie powinien przekazać dokumentacji z wyborów po upływie 30 dni od terminów podanych w paragrafie 11  ust. 1  pkt 3 rozp. ministra kultury i dziedzictwa narodowego z 13 listopada 2013 w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów??

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 05, 2015, »
Po upływie 30 dni, to równie dobrze może być pół roku.

Offline aleksandra.nina

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 15
Odp: Dokumentacja wyborów samorządowych
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 05, 2015, »
w sumie to tak :)

Czyli wychodzi na to, że muszę czekać na pisemko od komisarza kiedy mamy przekazać depozyt, a uzyskać informację od naszego pełnomocnika ds. wyborów na ten temat graniczy z cudem (pewnie sam nie wie ;D)