Dlaczego tylko papier?
w latach osiemdziesiątych w Polskim Radiu brakowało taśmy, więc żeby ją odyskać
http://www.eis.com.pl/pl/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=940Byłem w Los Angeles, w Hollywood.
Jak wróciłem, popracowałem do czasu kiedy w Polskim Radiu zaczęło brakować taśmy. Kiedy z tego powodu zaczęto kasować archiwalne nagrania, to pomyślałem sobie: "Rany boskie, coś tu idzie nie w tę stronę, może na chwilę wyjadę, popracuję w innym świecie, jak się tu coś wyjaśni to wrócę". No i wyjechałem w 1981 roku, na 3 miesiące przed wprowadzeniem stanu wojennego...
i druga informacja, tym razem z poznańskiego podwórka, może koledzy z Poznania zweryfikują tę informację prasową.
http://www.muzykotekaszkolna.pl/1978-wiecej-o-muzyce/1981-do-czytania/2081-muzyka-do-filmu-dziwadla-Zachwyciła mnie płyta ?Bazaar? Miliana, jedna z mniej jazzowych płyt z serii ?Polish Jazz?. Była niedoceniona. [...] Stwierdziłem, że sprawdzę, czy są w archiwach jeszcze jakieś inne nagrania Miliana.
W poznańskim radiu było ogromne archiwum. Redaktor opiekujący się tymi zbiorami powiedział mi, że Milian przez 10 lat nic innego nie robił, tylko komponował i nagrywał. Dużo z tych materiałów zostało skasowanych. W latach 80. Polskie Radio cierpiało na ogromne niedobory taśmy. Był wewnętrzny okólnik, że nie można kasować muzyki klasycznej ani przemówień partyjnych, natomiast można kasować muzykę mniej wartościową, czyli jazzową. W ten sposób usunięto mnóstwo wczesnych nagrań Komedy czy Miliana z 1962 czy 1963 roku.
- See more at:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/1978-wiecej-o-muzyce/1981-do-czytania/2081-muzyka-do-filmu-dziwadla-#sthash.LE4y0rKS.dpuf