Na początek proponuję nawiązanie kontaktu z właściwym terytorialnie archiwum państwowym, gdyż UMiG znajdują się pod ich nadzorem, i poprosić o udostępnienie wykazu akt dla Urzędów Gmin z 1973 roku.
Z innych wskazówek praktycznych to dobrze by było rozdzielić tę dokumentacje na poszczególne zespoły archiwalne, stworzenie spisów materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu do archiwum państwowego na formularzu Pu-A-35 i przesłanie 2 egz. spisów wraz z krótką notatką dot. funkcjonowania urzędów do właściwego archiwum państwowego. Przy takim dużym zasięgu chronologicznym akt proponowałbym rozpocząć od przygotowania jednego zespołu i tak po malutku do przodu.
Kwestie uporządkowania akt kat. A przedstawia rozporządzenie ministra kultury z 16 września 2002 roku w sprawie postępowania z dokumentacją.../Dz. U. 2002, Nr 167, poz. 1375/.
Po przesłaniu spisów do archiwum państwowego ich pracownik działu nadzoru ma obowiązek sprawdzenia stanu uporządkowania akt, co zapewne będzie miało formę kontroli problemowej archiwum zakładowego w zakresie stanu uporządkowania materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu do archiwum państwowego. Wszelkie uchybienia w uporządkowaniu tej dokumentacji znajdą odzwierciedlenie w protokole kontroli oraz zaleceniach pokontrolnych.
Życzę powodzenia w tej ciężkiej pracy