Proszę mi zatem wskazać podstawę prawną, która pozwala archiwiście będącym pracownikiem gminy/starostwa przyjmować akta nieprawidłowo opisane.
I jak się ma do tego, co Pani napisała instrukcja archiwalna z 18 I 2011 r., a zwłaszcza jej § 16 ust 1: Archiwista może odmówić przejęcia dokumentacji, jeżeli:
1) dokumentacja nie została uporządkowana w sposób określony w § 15 (paragraf określa, w jaki sposób dokumentacja
musi być opisana i uporządkowana, aby mogła być przekazana do archiwum zakładowego);
2) spisy zdawczo-odbiorcze, o których mowa w § 12?14, zawierają braki lub błędy;
3) dokumentacja nie odpowiada spisom zdawczo-odbiorczym.
Nie bardzo sobie wyobrażam sytuację, w której referent przekazuje mi teczkę z hasłem klasyfikacyjnym pt.: "Sprawy Pani Jadzi" i ja - zgodnie z tym, co Pani wyżej napisała, teczkę taką przyjmuję, ponieważ jestem tylko archiwistą...
Proszę pamiętać, że to często po tytułach "swoich" teczek referenci poszukują ich w archiwum i nie potrafią odnaleźć.
Myślę, że w omawianym przypadku to właśnie tylko referenci mogliby odnaleźć swoje sprawy i nikt poza nimi, gdybyśmy dopuszczali opisywanie przez referentów teczek własnymi hasłami i przyjmowali bezkrytycznie...