Przede wszystkim zawsze warto zacząć od lektury aktów prawnych regulujących aktywność danego podmiotu, w tym przypadku ustawy o samorządzie gminnym. Tam jest określone, że Rady Dzielnic czy Osiedli to organy uchwałodawcze jednostek pomocniczych gminy, a nie jednostki organizacyjne.
Jeżeli więc urząd obsługiwał te podmioty to klasyfikacja ich podstawowej dokumentacji powinna się mieścić w klasach 0020 i 0021.
Zdecydowanie nie jest to klasa 0124.
Z opisu który został przedstawiony może jednak wynikać, że to nie była jednak obsługa tych rad, tylko przekazywanie do nich różnych informacji, a te powinny być klasyfikowane w odpowiednich klasach a nie tworzyć zbiór szpargałów
Jeżeli ta dokumentacja już powstała, to niestety należy jedynie określić kwalifikację posiłkując się wykazem akt. Warto pamiętać, że to są organy jednostek pomocniczych gminy i jest to jedyna zachowana dokumentacja z ich aktywności, dlatego zdecydowanie są to materiały archiwalne.