Witam,
Nie jestem archiwistą ale problematyka "śmieciowa" interesuje mnie z punktu widzenia prowadzenia elektronicznego systemu obiegu dokumentów. W większości gmin trwa już zapewne gromadzenie deklaracji, u nas zacznie się lada chwila a zastanawianie się nad wyborem właściwego jrwa jest pewnie ostatnią sprawą, którą ludzie "od śmieci" zaprzątają sobie głowę.
Jeśli chodzi o charakter spraw dotyczących śmieci i moim skromnym zdaniem można je traktować analogicznie do podatków lokalnych bo z punktu widzenia deklaracji śmieciowych sprawa powstaje w momencie złożenia deklaracji (jak przy podatkach). W przypadku zmian ilości mieszkańców czy działań egzekucyjnych itp. wszelkie dokumenty dotyczą wciąż tego samego "płatnika za śmieci". Wydaje mi się, że najsensowniejsze byłoby więc wykorzystanie numeru z opłat - grupa 313. Jak już wspomniał Lukas_drill opłata miejscowa nie nadaje się do tego bo to dla konkretnych, wynikających z przepisów opłat. Prosiłoby się więc rozszerzenie o "opłatę śmieciową" np. 3139.
Podobno nie można rozszerzać jrwa ale czy jednak § 4. ust 9 Rozporządzenia w spr. instr. kancelaryjnej w brzmieniu: Wolne klasy wykazu akt mogą być wykorzystane przez podmioty do dodania nowych klas. nie pozwala nam dodać takiego symbolu??
Dzwoniłam do oddziału archiwum państwowego i tam też nic nie poradzili w kwestii śmieci..
W jaki sposób poradziliście sobie z tymi nieszczęsnymi śmieciami od strony dokumentacji?