Autor Wątek: przejmowanie akt po likwidacji poradni  (Przeczytany 6902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline archum89

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 31
przejmowanie akt po likwidacji poradni
« dnia: Październik 24, 2012, »
W mojej Gminie istnieje poradnia psychologiczno- pedagogiczna. Ma ona swoją składnicę akt. W tym roku będzie ona przez nas likwidowana, żadna jednostka nie przejmuje jej zadań. Oczywiście nie wytwarza dokumentacji kat. A lub Be, lecz tylko B. I teraz mam pytanie, my jako urząd miejski powinniśmy przejąć całą ta dokumentację prawda?

Offline inka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Kobieta
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2012, »
jeśli jest to wasza jednostka organizacyjna to tak. Zajrzyj do par. 5 instrukcji archiwalnej z 2011 r. - do zadań a.z. należy przejmowanie dokumentacji "niearchiwalnej po państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność
ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim lub sprawującym nadzór był
odpowiednio kierownik podmiotu lub organ jednostki samorządu terytorialnego"

Offline archum89

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 31
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2012, »
No ok, fajnie. Ale pomóżcie mi gdzie mogę znaleźć wskazówki dot. przejęcia tych akt...

Offline waleryczek

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 26
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2012, »
Dokumentacja powinna zostać przejęta przez organ założycielski/ jednostkę nadrzędną/ następce prawnego. Jeśli jednym z nich jest to gmina, to dokumentacja, na podstawie ewidencji, trafia do zasobu jej archiwum zakładowego i jest tam przechowywana jako dokumentacja obca.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2012, »
Dokumentację obcą przejętą po zlikwidowanych jednostkach trzyma się osobno na regałach w archiwum zakładowym i przyjmuje na odrębnie numerowanych spisach zdawczo-odbiorczych.

Offline szycha

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 179
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2012, »
przyjmuje na odrębnie numerowanych spisach zdawczo-odbiorczych.

A dla czego na odrębnie numerowanych spisach?  w takim wypadku byłyby teczki o identycznych sygnaturach, co pracy nie ułatwi

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2012, »
Przejęta dokumentacja staje się częścią zasobu sukcesora i powinna zostać ujęta w jego ewidencji na normalnych spisach zdawczo-odbiorczych (ciągła numeracja wynikająca z wykazu spisów).
Nie ma mowy o żadnym odrębnym numerowaniu spisów. Prowadziłoby to do zdublowania numerów spisów oraz sygnatur.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 29, 2012, »
Ano właśnie dlatego na osobnych spisach, ponieważ jest to dokumentacja obca. Nie własna. I racja - sygnatury są zdublowane. Ale dokumentację obcą trzymam osobno. Prowadzę odrębny wykaz spisów dla dokumentacji obcej. Osobny jest również dla odziedziczonej. A osobny dla akt własnych. Tak więc w sumie są 3 wykazy spisów.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 29, 2012, »
Hmm... odrębne spisy były prowadzone przez kilkanaście lat w ten sposób i nigdy AP nie czyniło żadnej uwagi do tego w trakcie kontroli. Zasięgnę jednak języka w AP, albo poszukam w literaturze, bo już sam zwątpiłem...

Offline inka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Kobieta
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2013, »
Przejęta dokumentacja staje się częścią zasobu sukcesora i powinna zostać ujęta w jego ewidencji na normalnych spisach zdawczo-odbiorczych (ciągła numeracja wynikająca z wykazu spisów).
Nie ma mowy o żadnym odrębnym numerowaniu spisów. Prowadziłoby to do zdublowania numerów spisów oraz sygnatur.

Zgadzam się. Zresztą instrukcja archiwalna z 2011 r. wprowadza do wykazu spisów zdawczo-odbiorczych rubrykę, w którą można wpisać zlikwidowaną samorządową jednostkę organizacyjną (par. 17, pkt.2, lit. d)

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2013, »
Racja... A więc będę musiał włączyć spisy zdawczo-odbiorcze, które błędnie ewidencjonowano przez prawie 14 lat do właściwej ewidencji...  :'(

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 14, 2013, »
Uff, jednak nie będę musiał tego robić. Moje AP jest zdania, że ewidencja ta powinna być prowadzona oddzielnie.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 14, 2013, »
Problem w tym, że brak jest w tej kwestii jasnej interpretacji przepisów, w literaturze przedmiotu również można spotkać odmienne opinie. Stąd też poszczególne AP mogą do tego różne podchodzić. Dodatkową komplikacją może byc kwestia, czy mamy do czynienia z sukcesja czynna czy bierną?

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przejmowanie akt po likwidacji poradni
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2013, »
U mnie zawsze to była sukcesja bierna.