Autor Wątek: Prowadzenie teczek - postępowanie administracyjne, dwuinstancyjność w instytucji  (Przeczytany 12713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Skąd pewność, że mamy dwie sprawy? Skoro nawet nie wiemy co to są za sprawy.
Skąd pewność że referent prowadzi niewłaściwie sprawy?

No chyba wiemy - postępowanie w I instancji i postępowanie w II instancji. Owszem, można wdać się w archiwozoficzne rozważania, że to wciąż jedna i ta sama sprawa w sensie jej przedmiotu, tylko że z takiej koncepcji moim zdaniem więcej szkody niż pożytku. Bo dla czyjejś wygody tworzymy wyjątek. A ja twierdzę że w archiwistyce ważniejsza jest nie słuszność zasad, tylko konsekwencja w ich realizowaniu.
Tak się składa że prowadzą te postępowania pracownicy jednej komórki, ale wcale nie musiałoby tak być. I co wtedy? Znowu zmienimy zasady?
Jarek Orszulak