Autor Wątek: Wykaz akt  (Przeczytany 31971 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Katarzyna Czyran

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Wykaz akt
« dnia: Grudzień 01, 2005, »
Mam pytanie Jaki wykaz akt obowiązywał dla urzędów wojewódzkich przed ty wprowadzonym w 1990 interesuje mnie dzienniki ustaw

Anonymous

  • Gość
Wykaz akt
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 01, 2005, »
obawiam się że nie były publikowane w dziennikach ustaw, ten z 1990 r. zdaje się też nie był.

Offline escargot

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Wykaz akt
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2005, »
no właśnie wiem ze był w 1990 w archiwum podano mi dziennik w który znajduje siezupełnie coś innego

Anonymous

  • Gość
Wykaz akt
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2005, »
skoro cos innego, to jednak nie był  publikowany :)
nazywa się toto zarządzenie Nr 32 Ministra-Szefa URM z 22.12.1990 w sprawie ustalenia jrwa dla urzędów terenowych rządowej administracji ogólnej.
ten wcześniejszy to Zarządzenie Nr 36 Ministra Admnistracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 12.12.1975 w sprawie ustalenia jrwa dla urzędów terenowych organów administracji państwowej.
żaden z nich nie był publikowany w dzienniku ustaw

mł.pom.magazyniera

  • Gość
Wykaz akt
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2005, »
"Zarządzeniem Nr 36 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony  Środowiska z dnia 12 XII 1975 r. wprowadzono nowy jednolity wykaz akt dla urzędów terenowych organów administracji państwowej. Nowy wykaz wchodził w życie z dniem 1 I 1976 r. Jego wprowadzenie miało przede wszystkim na celu ujednolicenia obiegu pism, rejestracji i przechowywania akt w urzędach terenowych organów władzy państwowej wszystkich szczebli. W uzasadnionych przypadkach wojewodowie, prezydenci miast, naczelnicy miast, naczelnicy dzielnic oraz naczelnicy gmin (miast i gmin), po porozumieniu się z właściwym archiwum państwowym, mogli wprowadzać do wykazu niezbędne uzupełnienia, zachowując jednak ustalony podział akt
(Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt dla Urzędów Terenowych Organów Administracji Państwowej, Warszawa 1975)."
Radzę skontaktować sie z archiwum państwowym powinni to mieć to może skserują.

Offline Lucyna

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Wykaz akt
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2007, »
Czy ktoś może dysponuje tym dokumentem w jakiejkolwiek formie? Tym, albo jego poprzednikiem...

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie proszony jest o kontakt  :wink:

Offline Wojciech Woźniak

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1132
Wykaz akt
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2007, »
Witam
Niezastąpieni koledzy w Oddziale Nadzoru mają poszukiwany wykaz, jeśli nadal jest Pani potrzebny proszę o kontakt via mail lub pw.
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

Offline Wojciech Woźniak

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1132
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2007, »
Witam
Może warto pomyśleć o zdigitalizowaniu i umieszczeniu na forum co bardziej poszukiwanych a niepublikowanych wykazów?
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

Offline Wojciech Woźniak

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1132
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2007, »
Nie wart0?
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

Offline Bogusław Kleszczyński

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2007, »
warto  ;D
W Archiwum bunt, nad nami akt zawieja...

Offline Rafał Rufus Magryś

  • Administrator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1503
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 10, 2007, »
Witam,

 Warto -ale zastanówmy się nad realizacją:

1) Czy są tutaj jakieś zastrzeżenia prawne do publikacji,

2) Kto to zrobi?

3) A może poczekajmy na dyskusję na Zjeździe IFAR -będziemy mówić o planach rozwoju IFAR i ........ zresztą zobaczycie :)...

Rafał "Rufus" Magryś
...patience is a virtue...

Offline Wojciech Woźniak

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1132
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2007, »
Witam
Właśnie - też zastanawiałem się, czy nie problemów natury prawnej - ale nie mam pojęcia gdzie mogłyby tkwić, chyba nie w prawach autorskich?
Większy problem: kto to zrobi?
Moim zdaniem: ten, kto ma dostęp do danego wykazu ;) . Oczywiście wymaga to czasu, ale powolutku może udałoby się zgromadzić jakąś "wirtualną biblioteczkę" unikatowych aktów prawnych? Raz zdigiatlizowany (zeskanowany czy przepisany) wykaz zawieszony na ifarze były dostępny dla wszystkich i łatwo byłoby z niego korzystać.
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

Offline Bogusław Kleszczyński

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 11, 2007, »
Sprawa którą tu poruszamy jest formą udostępnienia - każdorazowo przy przygotowaniu danego dokumentu do umieszczenia trzeba by uzyskać zgodę właściwego dyrektora (ufam, że nie będzie z tym problemów). Przede wszystkim powinniśmy przygotować "listę życzeń" a potem zorientować się gdzie szukać danych materiałów do publikacji. Samo zagadnienie zmian w wykazach akt na przestrzeni lat jest bardzo interesujące i być może warto przyjrzeć się mu bliżej.
W Archiwum bunt, nad nami akt zawieja...

Offline Hanna Staszewska

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1744
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 11, 2007, »
Sprawa którą tu poruszamy jest formą udostępnienia - każdorazowo przy przygotowaniu danego dokumentu do umieszczenia trzeba by uzyskać zgodę właściwego dyrektora (ufam, że nie będzie z tym problemów).
Jakiego dyrektora?

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Wykaz akt
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 14, 2007, »
Panowie, spokojnie  ::) bo zwariujemy z tymi prawami autorskimi i zgodami na udostępnienie.
Jarek Orszulak