Autor Wątek: drugie egzemplarze zarządzeń i decyzji burmistrza  (Przeczytany 2274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
witam,
mam taki problem: w jednostce, w której pracuję, prowadzone są 2 egzemplarze zarządzeń i decyzji burmistrza. Pani sekretarz powiedziała, iż wprowadzili coś takiego w bodajże 1999 roku, by 1 egzemplarz, który przekaże się do archiwum leżał tam sobie spokojnie nie tykany, a ten drugi był na miejscu, do skserowania, czy wglądu...jak dla mnie to trochę bez sensu... ale moje pytanie brzmi: co z tym drugim egzemplarzem zrobić w momencie przekazywania zarządzeń i decyzji do archiwum zakładowego? Bo nie ma sensu przetrzymywać 2 egzemplarzy przecież, a tym bardziej spisywać ich i przekazywać...
proszę o jakąś radę, jeśli ktoś da radę:)
pozdrawiam

Offline archum89

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 31
Odp: drugie egzemplarze zarządzeń i decyzji burmistrza
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 12, 2012, »
Może i bez sensu, ale przynajmniej masz mniej roboty z wyszukiwaniem dla pracowników teczek w archiwum  :P Te skserowane egzemplarze są tylko dla Was więc po jakimś czasie możesz je zniszczyć, jeśli oczywiście oryginały znajdują się w archiwum. Tylko teraz pytanie czy po zniszczeniu ich, komuś się nie przypomni że chce jakieś zarządzenie a i tak będziesz musiał po nie iść do archiwum, więc najrozsądniejszym wyjściem byłoby moim zdaniem zaniechanie tych kserówek, bo i tak zajmują Wam tylko miejsce w szafach. :)

Offline agapoli89

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 17
Odp: drugie egzemplarze zarządzeń i decyzji burmistrza
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2020, »
Dzień dobry, mam podobną wątpliwość, więc dołączę się do wątku. W mojej organizacji generowane są dwa egzemplarze a/a podpisanych przez dyrektora pism i zarządzeń. Jeden oprócz podpisu dyrektora zawiera również podpisy osób merytorycznie odpowiedzialnych. Czy jeden egzemplarz można potraktować jako Bc? I który? Z góry dziękuję za odpowiedź.