Dokumentacja kat. A powinna zostać przekazana przez szkołę do właściwego AP na podstawie spisu z-o. Przy czym, materiały od których wytworzenia nie minęło jeszcze 25 lat, a które są niezbędne do działalności instytucji przejmującej zadania likwidowanej szkoły (jeśli taka wogóle jest) muszą zostać przekazane tej instytucji.
Również materiały kat. B, których okres przechowywania jeszcze nie upłynął) powinny trafić do sukcesora.
Zasadniczo instrukcje archiwalne nie są zbyt szczegółowe w kwestii trybu przekazywania akt likwidowanej jednostki sukcesorowi. Przepisy wyższego rzędu również tego nie precyzują.
Moim zdaniem powinien zostać sporządzony protokół przekazania, do którego załącznikami będą spisy zdawczo-odbiorcze przekazywanej dokumentacji. Zakładam oczywiście, że w szkole prawidłowo funkcjonowało archiwum zakładowe i co za tym idzie dysponujemy w/w spisami
Sukcesor powinien przejętą dokumentację wciągnąć na ewidencję własnego AZ na osobnym spisie z-o (jeśli oprócz kat. B przejął również A, wówczas oczywiście na 2 odrębnych spisach).