Autor Wątek: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych  (Przeczytany 22623 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Zapraszam do dzielenia się uwagami nt. wykonywania przez archiwistów funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych.
Jarek Orszulak

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Kobieta
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 26, 2012, »
Hehe, dobre  ;D Mnie, jako koordynatorowi udało się na razie osiągnąć tyle, że współpracownicy do mnie dzwonią, kiedy nie mogą znaleźć odpowiedniego numeru z jrwa (albo im się po prostu nie chce), czy w innych sprawach kancelaryjnych. Wbrew pozorom to duży plus, bo wcześniej byłam "ta archiwistka, co się wymądrza" i w ogóle prowadzenie teczek było na zasadzie, że co mi tam akurat pasuje itp. No bo jak archiwista, to przecież śmieciarz albo nierób. Ale jak już koordynator, to poważna sprawa. A tak na serio, to u mnie funkcja koordynatora sprowadza się do informowania, pomagania i doradzania w zakresie przepisów kancelaryno-archiwalnych. W planach mamy też kontrolę stanowisk pracy. To wszystko  ;D

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 26, 2012, »
U mnie sprawa wygląda podobnie, jak u Eweliny. Ludzie dzwonią najczęściej z pytaniami dot. przyporządkowania sprawy do hasła z wykazu i tradycyjnie z pytaniami dot. opracowywania teczek. Poza tym spisuję te wszystkie problemy (łącznie z tymi, które wychodzą przy stosowaniu EZD) i przedstawiam ich rozwiązanie koordynatorom wydziałowym, którzy następnie przekazują informacje pracownikom swoich wydziałów.
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2012, »
W mojej firmie nie ma wprawdzie stanowiska koordynatora czynności kancelaryjnych (nie podpoadamy pod rozporządzenie) ale - wnioskując z Waszych postów - widzę, że de facto wykonuję podobne czynności w ramach obowiązków kierownika AZ ;D

Offline Yokai

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 8
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2012, »
Mnie, jako koordynatorowi udało się na razie osiągnąć tyle, że współpracownicy do mnie dzwonią, kiedy nie mogą znaleźć odpowiedniego numeru z jrwa (albo im się po prostu nie chce), czy w innych sprawach kancelaryjnych. Wbrew pozorom to duży plus, bo wcześniej byłam "ta archiwistka, co się wymądrza"

Smutna prawda u mnie wygląda to podobnie. Plus, za każdym razem gdy któraś z komórek przygotowuje spis zdawczo-odbiorczy dzwoni, pyta jak to zrobić (za każdym razem pytają o to samo, nawet osoby które już spisy robiły nie raz, co mnie zastanawia: skleroza? xD) i liczy, że powiem: zrobię to za was

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2012, »
To jest skleroza ale tylko dlatego, że archiwizację robi się raz w roku - wtedy mogę to zrozumieć, bo sama mam problemy np.  z programami komputerowymi, których rzadko używam. Ciężko mi natomiast zrozumieć, jak można mieć problem ze spisem, jeśli na bieżąco, powoli, po kilka razy tłumaczę i pokazuję i już rozumieją a przynoszą zrobione źle :D Tego pojąć nie mogę :)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline Yokai

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 8
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2012, »
To jest skleroza ale tylko dlatego, że archiwizację robi się raz w roku - wtedy mogę to zrozumieć, bo sama mam problemy np.  z programami komputerowymi, których rzadko używam. Ciężko mi natomiast zrozumieć, jak można mieć problem ze spisem, jeśli na bieżąco, powoli, po kilka razy tłumaczę i pokazuję i już rozumieją a przynoszą zrobione źle :D Tego pojąć nie mogę :)

Podpisuję się pod tym rękami i nogami, bo nie mogę tego pojąć zupełnie. A gdy już pokazuję, rozumieją, poprawiają i poprawiają źle, to nie wiem co im powiedzieć xD

Offline Archivarius85

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 26
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2012, »
Witam!! Jestem osobą zatrudnioną w mojej firmie do obsługi AZ - nawet nie mam kierownika AZ, jedyne co napawa jakąś nadzieją to że problem archiwizacji i koordynacji zostanie wciągnięty w politykę jakości (ISO) - i pełnomocnik ds. ISO uwrażliwi dyrekcję, że archiwizacja to nie tylko zdawanie "papierków" do AZ ale też wszytko to co dzieje się przedtem...Czy u Was archiwizacja i czynności kancelaryjne jest w jakiś sposób wciągnięta w politykę jakości?? Pozdrawiam...

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2012, »
Na temat relacji ISO - system kancelaryjny i archiwum zakładowe dyskutowaliśmy kiedyś tutaj:
http://www.ifar.pl/index.php/topic,1003.0.html
Jarek Orszulak

Offline Archivarius85

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 26
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2012, »
Na temat relacji ISO - system kancelaryjny i archiwum zakładowe dyskutowaliśmy kiedyś tutaj:
http://www.ifar.pl/index.php/topic,1003.0.html


Dzięki za podpowiedź..pozdrawiam...

Offline Kinga

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 27
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2012, »
To stanowisko koordynatora sądów też dotyczy ?

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2012, »
Nie. Oczywiście możecie je utworzyć, ale nie macie obowiązku.
Obowiązek taki mają jednostki samorządu terytorialnego na mocy instrukcji kancelaryjnej wprowadzonej rozporządzeniem z 18.01.2011.

Offline Kinga

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 27
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 30, 2012, »
aha dziękuję za odpowiedź

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 30, 2012, »
Z tego co się orientuje to w sądzie za biurowość odpowiadają inspektorzy ds. biurowości, przy czym "tylko" w odddziałach orzeczniczych, więc ewentualny koordynator czynności kancelaryjnych w sądzie mógłby tylko aktami "administracyjno-księgowymi" (ładne określenie, prawda? ???) się zajmować.

Offline Kinga

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 27
Odp: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2012, »
Całkiem, całkiem. Żeby mógł być, to na jakiej podstawie i kto może o tym zadecydować? Tak sobie myślę, że pewno Prezes jeżeli miałby u siebie archiwistę na etacie /i z archiwisty zmienić nazwę na koordynatora/ - a z ty to różnie w sądach bywa....