Autor Wątek: Prowadzenie teczek - dokumenty nietworzące akt sprawy (wątpliwości)  (Przeczytany 27010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
PIT sam w sobie jest dokumentem nietworzącym akt sprawy, gromadzonym w zbiorze deklaracji podatkowych.
Natomiast wydanie duplikatu tej deklaracji na wniosek pracownika jest jak najbardziej sprawą.
Tak samo, jak np. listy płac, czy ewidencja czasu pracy są dokumentacją nietworzącą akt sprawy, ale wstąpienie pracownika z wnioskiem o wydanie mu kopii tych dokumentów wszczyna sprawę.

To, że dany dokument jako taki nie tworzy akt sprawy nie oznacza, że nie może wejść do akt sprawy - np. faktura za wykonanie usługi realizowanej jako zamówienie publiczne będzie częścią akt sprawy tego zamówienia, a jednocześnie dokumentem nietworzącym akt sprawy w zbiorze faktur.

Offline Forumowicz

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 111
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie :)

Offline Marta88

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 10
Witam,
Czy wydanie upoważnień wewnętrznych dla pracowników tworzy sprawę?
Jest wniosek, czasami inne dokumenty poprzedzające wydanie upoważnienia dla danego pracownika... Wydaje mi się, że samo upoważnienie jako takie nie tworzy, ale nie wiem jak to traktować...

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Wydanie upoważnienia jest sprawą. Egzemplarz upoważnienia umieszczony w aktach tej sprawy jest częścią akt.
Natomiast jeśli jednostka dodatkowo prowadzi zbiór wszystkich wydanych upoważnień, to egzemplarze upoważnień w takim zbiorze nie tworzą akt sprawy.