Autor Wątek: Czas zmian  (Przeczytany 25953 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline crash0

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 486
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2014, »
jak za szybko coś napiszę i chlapnę to chociaż mógłbym poprawić literówkę, albo własną myśl, a tak...
to muszę dodać post pod postem

Offline Rafał Rufus Magryś

  • Administrator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1503
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 10, 2014, »
Witam,

Niestety kiedyś mieliśmy sytuacje, w których dyskutanci zmieniali swoje wypowiedzi aby tylko dyskusję 'wygrać, wycofać się z niewygodnych argumentów etc.
Jeśli nasze Forum dorosło do edytowania postów nie widzę przeciwwskazań do zmian ;)....

pozdrawiam
Rafał "Rufus" Magryś
...patience is a virtue...

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1748
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2014, »
Ani Ty ani nikt nie moderuje działu silva rerum, więc chociaż może tam daj możliwość edycji (jeśli to technicznie możliwe), albo tam zrób kogoś moderatorem? Jestem też póki co przeciwnikiem możliwości edytowania, ale czasem zdarzają się babole w postach które mógłby poprawić choćby moderator. Pisanie do Ciebie o poprawę postów na silva rerum ma mniej wiecej taki sam sens jak w ogóle liczenie na jakielkowiek zmiany na ifar. Chętnych na bycie moderatorem będziesz mieć zatrzęsienie, wystarczy to ogłosić.
Jarek Orszulak

Offline Rafał Rufus Magryś

  • Administrator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1503
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2014, »
Witaj,

No dyskusja nabiera rumieńców :)... Bardzo chętnie ogłoszę taki konkurs. Tylko coś wydaje mi się, że będzie tysiące kandydatur...

RM

P.S. Oczywiście jest to technicznie możliwe jeśli mamy takie przekonanie.
Rafał "Rufus" Magryś
...patience is a virtue...

Offline crash0

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 486
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 20, 2015, »
Pewne wątki poruszone rok temu, zostały przypomniane na tegorocznym zjeździe. Zatem w myśl słów "nic o nas bez nas", drodzy iFARowicze, zwłaszcza Ci aktywni, a nie obecni w Toruniu, zachęcamy do Waszych komentarzy i pomysłów. Debatę czas zacząć.  ;)

Offline jacek_k

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 23, 2015, »
Chciałem zapytać - może nie do końca w tym miejscu - jaki status prawny forum, a dokładnie czy jest jakaś zależność między IFAR a NAC i kto de iure jest właścicielem? Jeśli mogę wiedzieć oczywiście?

Offline sirsilis

  • archiwa_2.5
  • st. kustosz(ka)
  • *
  • Wiadomości: 998
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 23, 2015, »
może tak jakiś cms zamiast klasycznego forum???

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1748
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 23, 2015, »
Zatem w myśl słów "nic o nas bez nas", drodzy iFARowicze, zwłaszcza Ci aktywni, a nie obecni w Toruniu, zachęcamy do Waszych komentarzy i pomysłów. Debatę czas zacząć.  ;)

Jaja sobie robisz?  :)
Jarek Orszulak

Offline Rafał Rufus Magryś

  • Administrator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1503
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 23, 2015, »
Chciałem zapytać - może nie do końca w tym miejscu - jaki status prawny forum, a dokładnie czy jest jakaś zależność między IFAR a NAC i kto de iure jest właścicielem? Jeśli mogę wiedzieć oczywiście?

Istnieje pomysł przekształcenia forum w Fundację, co było omawiane w Toruniu. W obecnej chwili forum jest opłacane (domena, koszt miejsca na serwerze) i utrzymywane przez admina forum.
NAC uczestniczy w konferencjach i dyskusjach organizowanych przez IFAR ze względu na tematykę przede wszystkim cyfrową.

pozdrawiam,
Rafał "Rufus" Magryś
...patience is a virtue...

Offline Rafał Rufus Magryś

  • Administrator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1503
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 23, 2015, »
może tak jakiś cms zamiast klasycznego forum???

no to właśnie pkt. na slajdzie - portal, tylko tam trzeba wrzucać artykuły. Jak rozumiem mamy moce przerobowe żeby pisać? ;)

Pozdrawiam,


Rafał "Rufus" Magryś
...patience is a virtue...

Offline sirsilis

  • archiwa_2.5
  • st. kustosz(ka)
  • *
  • Wiadomości: 998
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 26, 2015, »
gdyby  byla taka mozliwosc to bylo znalazlo paru chetnych... mysle ze i ja moglbym nauczyc pisac i cos napisac

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1748
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 03, 2015, »
Myślę że zmiany dotyczące samego forum mamy już za sobą, zorganizowanie kolejnego zjazdu wydaje się oczywiste, więc zapytam jeszcze tylko - czym właściwie ma zajmować się fundacja?
Jarek Orszulak

Offline Rafał Rufus Magryś

  • Administrator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1503
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 03, 2015, »
Witam,

Taka forma ułatwia chociażby pozyskiwanie patronatów, czy dofinansowań - np. w tym roku były 2 czy 3 propozycje dofinansowania (catering, noclegi dla prelegentów) lecz ze względu na brak formy prawnej trudno było je skonkludować. O kosztach utrzymania forum już nie wspominam...

Pozdrawiam,
Rafał "Rufus" Magryś
...patience is a virtue...

Offline Anna Sobczak

  • Moderator
  • starszy(a) archiwista(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 460
    • LinkedIn
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 03, 2015, »
Niestety kiedyś mieliśmy sytuacje, w których dyskutanci zmieniali swoje wypowiedzi aby tylko dyskusję 'wygrać, wycofać się z niewygodnych argumentów etc.
pozdrawiam

A może jest jakaś wersja oprogramowania dla forum z zapisywaniem i upublicznianiem historii zmian? Coś podobnego działa na FB.

A odnośnie innych zmian
1. Portal: nie wiem, czy jest potrzeba zakładania - kto pisałby artykuły, kto by je później recenzował/oceniał, żeby został utrzymany jakiś poziom? Fakt profesjonalnego portalu archiwalnego jeszcze nie mamy w Polsce.
2. Media społecznościowe:
- dobrze byłoby, gdyby można było dzielić się automatycznie postami z IFAR w mediach społecznościowych, chociaż w tych głównych.
- zakładanie profili dla forum: wydaje mi się zbędne. Z łatwością można śledzić nowości na forum korzystając ze strony forum.
3. Aplikacja na urządzenia mobilne: kiedyś wątek był już poruszany i powstała pierwsza aplikacja
4. Fundacja: potrzebna, rozwijanie i pozyskiwanie partnerów i sponsorów pozwoli utrzymać, to co już jest i dalej się rozwijać.
5. Moderatorzy: określenie zadań.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2015, wysłana przez Anna Sobczak »
Pozdrawiam,
Anna Sobczak

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1748
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Czas zmian
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 06, 2015, »
Witam,

Taka forma ułatwia chociażby pozyskiwanie patronatów, czy dofinansowań - np. w tym roku były 2 czy 3 propozycje dofinansowania (catering, noclegi dla prelegentów) lecz ze względu na brak formy prawnej trudno było je skonkludować. O kosztach utrzymania forum już nie wspominam...

Pozdrawiam,

Chodziło mi o to jakie są cele utworzenia takiej fundacji - oprócz utrzymywania forum i organizowania zjazdów  :)
Jarek Orszulak