Autor Wątek: Informacje o kursach, konferencjach, seminariach itp. dla archiwistów zakładow.  (Przeczytany 25892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarek

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1569
  • kolega Jarek NIE PRACUJE w AP! :)
    • Archiwum i EZD. Praktycznie, nie teoretycznie
W tym wątku umieszczamy informacje o kursach, konferencjach, seminariach itp. dla archiwistów zakładowych. W tym poście postaramy się zebrać różnego rodzaju stałe bądź cykliczne oferty organizatorów kursów i szkoleń. Zachęcamy wszystkich do dzielenia się informacjami o pozostałych tego typu przedsięwzięciach.

Zacznijmy od kursów archiwalnych (kancelaryjno-archiwalnych). Warto przy tym przypomnieć, że powszechnie obowiązujące przepisy prawa nie nakładają na archiwistów zakładowych, czy prowadzących składnice akt, konieczności ukończenia takiego kursu, natomiast daje on minimum wiedzy niezbędnej do prowadzenia składnicy akt/archiwum zakładowego.
Nie ma natomiast instytucji, która miałaby wyłączność na organizowanie takich kursów (choć widziałem protokół z kontroli przeprowadzonej przez ap, w którym nakazano archiwiście kontrolowanego podmiotu ukończenie kursu organizowanego przez konkretny oddział SAP-u  :) ). Należy zaznaczyć, że jedynie przy wymogach dotyczących wykształcenia specjalistycznego osób zatrudnionych u przechowawców dokumentacji osobowej i płacowej wskazano rodzaj organizatorów kursów.

Na początek kursy oferowane przez same archiwa państwowe. Przyznam że informacje zebrane na ten temat w internecie trochę mnie zaskoczyły. Kursy takie organizuje bowiem tylko jedno archiwum państwowe - Archiwum Państwowe w Krakowie: http://www.archiwum.krakow.pl/menu.php
Dość enigmatyczna jest oferta AP Poznań - trudno z niej wywnioskować czy organizatorem szkolenia jest samo AP, czy Ośrodek Szkolenia Archiwistów czy też Zakład Doskonalenia Zawodowego.
http://www.poznan.ap.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=109&Itemid=71

Co do innych archiwów państwowych - niektóre z nich jedynie reklamują kursy SAP-u, jak np. AAN
http://www.aan.gov.pl/index_pl.php?action=14
Podobnie AP w Koszalinie:
http://www.koszalin.ap.gov.pl/index.php/pl/component/content/article/35-aktualnoci/253-kurs-kancelaryjno-archiwalny-i-stopnia.html
i w Olsztynie:
http://www.olsztyn.ap.gov.pl/kurs.htm
(jedno ap swego czasu wykazało nawet kursy organizowane przez SAP w swoim sprawozdaniu z działalności :) )

W przypadku trzech archiwów państwowych takie kursy organizują stowarzyszenia działające przy nich:
Stowarzyszenie Przyjaciół Archiwum Państwowego w Płocku
http://www.archiwum.plock.com/spapp.php?select=aktual
Przemyskie Towarzystwo Archiwistyczne "Archiwariusz"
http://www.przemysl.ap.gov.pl/en/component/content/article/114-kurs-kancelaryjno-archiwalny.html
Stowarzyszenie Przyjaciół Archiwum Państwowego w Gdańsku
http://www.spap.org/

Jeśli chodzi o stowarzyszenia, to oczywiście prym w organizowaniu kursów wiedzie Stowarzyszenie Archiwistów Polskich. Jest to jedna z usług komercyjnych świadczonych przez to stowarzyszenie:
http://www.sap.waw.pl/uslugi/kursy

Oprócz powyższych instytucji, w oczywisty sposób związanych z archiwistyką, kursy kancelaryjno-archiwalne oferuje szereg firm prywatnych, o różnym statusie.

Oferowane kursy różnią się ilością godzin, standardem jest już chyba natomiast zatrudnianie do ich prowadzenia osób z dużym doświadczeniem i wiedzą w sprawach archiwistyki. O jakości kursu decydują w konsekwencji kwalifikacje prowadzących, organizacja i tematyka kursu, a mniej status organizatora.





« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2011, wysłana przez Jarek »
Jarek Orszulak

Offline mjola

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 10

Witam wszystkich i z niecierpliwością czekam na wieści
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2011, wysłana przez Jarek »

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
U mnie w mieście to ze świecą trzeba szukać czegoś dla archiwistów zakładowych. Ile razy można chodzić na to samo szkolenie Administracji Publicznej dot. nowej instrukcji kancelaryjnej ;)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline luke

  • Moderator
  • archiwista
  • *****
  • Wiadomości: 427
  • Płeć: Mężczyzna
Aby przybliżyć niektóre aspekty elektronicznego obiegu i archiwizacji dokumentów, a także cyfryzacji
zasobu Archiwum Uniwersytetu im. A.Mickiewicza i Polskie Towarzystwo Archiwalne zaprasza na jednodniowe seminarium szkoleniowe poświęcone tej tematyce. Seminarium odbędzie się 10 listopada br. w Poznaniu.
W załączniku zaproszenie i program szkolenia.

Offline L_Franciszkiewicz

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
Archiwum Państwowe w Płocku zaprasza pracowników zajmujących się archiwami zakładowymi w samorządowych jednostkach organizacyjnych (z terenu działania Archiwum) na spotkanie dnia 9.12.2011 r. o godzinie 10.00 do swojej siedziby przy ulicy Kazimierza Wielkiego 9b.

W trakcie spotkania zostaną poruszone następujące problemy:
- wartościowania dokumentacji i sporządzania wniosków na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej;
- sposobu przygotowania materiałów archiwalnych przekazywanych do archiwów państwowych;
- stosowania w praktyce Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14 poz. 67 oraz Nr 27 poz. 140).

Pisemne zgłoszenia kandydatów należy przesłać pocztą na adres Archiwum Państwowego w Płocku (ul. Kazimierza Wielkiego 9b, 09-400 Płock) bądź drogą elektroniczną: sekretariat@plock.ap.gov.pl

Koszty podróży pokrywa jednostka delegująca pracownika na szkolenie.

Organizator zapewnia kawę oraz herbatę.

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Jako że zostałam koordynatorem, chyba pójdę do szefów po zgodę ;)

[usuwam link, to komercyjne przedsięwzięcie, nie reklamujemy - Jarek]
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2012, wysłana przez Jarek »
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline archeo

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
SAP o/Katowice też organizuje kursy, ale się nie reklamują w sieci  ;)
pozdrawiam serdecznie :)

Offline Jarek

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1569
  • kolega Jarek NIE PRACUJE w AP! :)
    • Archiwum i EZD. Praktycznie, nie teoretycznie
Nie, wcale się nie reklamują  :D

"Katowice
Kierownik  - Grażyna Przesmycka
40-145 KATOWICE
ul. Józefowska 104
tel. (0-32) 208-78-03
kkurs I stopnia : marzec 2012 - serdecznie zapraszamy ! "

http://www.sap.waw.pl/uslugi/kursy
Jarek Orszulak

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Trochę z innej beczki ale tematycznie związane z konferencjami itp - otóż wiecie jak to wygląda z tym wyjazdem na zjazd archiwistów? Papiery mamy wysłane od kilku miesięcy ale do tej pory nie otrzymaliśmy żadnych informacji, czy na pewno mamy miejsce w akademiku, na warsztatach itp. Nie wiecie, czy sap wysyła jakieś takie info?
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Płeć: Mężczyzna
SAP nie wysyła informacji, przynajmniej też nic nie otrzymałem. Jedyne co wysyłają to fakturę. Żeby dokładnie potwierdzić swoje uczestnicywo trzeba byłoby do nich zadzwonić.

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Czy można się kiedyś spodziewać czegoś podobnego dla archiwistów zakładowych? :)
http://www.nac.gov.pl/node/668
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Czy może ktoś z Was był i wie, gdzie są dostępne materiały z konferencji "Dokument elektroniczny w podmiotach publicznych", która odbyła się na UKSW w Wawie 06 grudnia? Szukam szukam i znaleźć nie mogę a na konferencji było mówione, że będą dostępne  ???
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.


Offline Anna Sobczak

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 355
    • LinkedIn
Czy można się kiedyś spodziewać czegoś podobnego dla archiwistów zakładowych? :)
http://www.nac.gov.pl/node/668

W tej sprawie raczej warto bezpośrednio napisać do osoby, która jest podana w kontakcie.
Pozdrawiam,
Anna Sobczak

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Jamaika uwierz, naprawdę szukałam ale infobrokerem chyba nie zostanę ;-) Wielkie dzięki i pozdrawiam :-)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.