Autor Wątek: problemy udostępniania  (Przeczytany 6427 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Joanna50

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 2
problemy udostępniania
« dnia: Czerwiec 27, 2011, »
Witam...
Poruszam temat problemów udostępniania materiałów archiwalnych... Może ktoś chce się ze mną podzielić swoimi spostrzeżeniami. Nie znalazłam wystarczające literatury aby wyrobić sobie ostateczne zdanie na ten temat. Zaznaczam, że jestem nowicjuszem na forum. Jestem również na początku poznawania dogłębnie archiwistyki.
Czy problemy udostępniania dotyczą głównie regulacji prawnych? Czy są jakieś inne aspekty?

Offline Robert

  • Moderator
  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: problemy udostępniania
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2011, »
Temat szeroki. Bardzo szeroki. Ale... inny dział!  :)

Offline Joanna50

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 2
Odp: problemy udostępniania
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2011, »
teraz już wiem że inny dział ale nie potrafię przenieść wątku.

Offline Bogusława Deryło

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 159
Odp: problemy udostępniania
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2011, »
A o jakie "problemy" udostępniania chodzi?
Udostępnianie akt nie jest przecież problemem tylko normalną działalnością każdego archiwum, regulowaną dość szczegółowo zarządzeniem nr 4 NDAP z 18 maja 2000 r. i paroma późniejszymi (a czasem i wcześniejszymi) rozporządzeniami, "pismami-uzupełnieniami" itp. Chyba, że coś nowego się ukazało ostatnio, a ja sobie żyłam 3 miesiące na zwolnieniu w błogiej nieświadomości .... ;D
Problemem dla archiwisty może być np. brak magazyniera, błędy w ewidencji lub jej brak.
Problemem dla użytkownika ...   ??? trzeba by zrobić badania ankietowe wśród użytkowników.

Offline Robert

  • Moderator
  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: problemy udostępniania
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2011, »