Autor Wątek: Archiwista zakładowy - koordynator czynności kancelaryjnych  (Przeczytany 4558 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline seguar

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 2
Witam,
tak się złożyło, że od niedawna, jedynie po czysto teoretycznym szkoleniu I-go stopnia zostałem "rzucony na głęboką wodę" jako archiwista w starostwie. Na dodatek w związku z nową instrukcją zostałem "mianowany" koordynatorem czynności kancelaryjnych. I w związku z tym mam ogromną prośbę. Czy możecie koleżanki i koledzy podpowiedzieć:
1. od czego powinienem zacząć przygotowanie merytoryczne do pełnienia funkcji koordynatora.
2. jakie czynności/zadania powinienem wykonać w pierwszej kolejności po objęciu tego stanowiska

Ewentualnie proszę o jakąkolwiek pomoc w ustaleniu harmonogramu zajęć, żebym mógł po prostu jakoś wystartować w tym temacie. Jestem zupełnie "zielony" więc bardzo proszę o wyrozumiałość.

Z góry dziękuję za pomoc
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2011, wysłana przez Jarek »

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Nie ma się czego przestraszać, praca na przedpolu archiwalnym to albo rzucanie się na głęboką wodę, albo stąpanie po grząskim gruncie  :)

Przygotowanie merytoryczne zacznij od naprawdę gruntownej lektury rozporządzenia. Warto też zapoznać się w podobny sposób ze wcześniejszymi takimi normatywami obowiązującymi w starostwie.

Rozporządzenie określa zadania koordynatora czynności kancelaryjnych: bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie (1) doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, (2) właściwego zakładania spraw i (3) prowadzenia akt spraw.