Nie ma się czego przestraszać, praca na przedpolu archiwalnym to albo rzucanie się na głęboką wodę, albo stąpanie po grząskim gruncie
Przygotowanie merytoryczne zacznij od naprawdę gruntownej lektury rozporządzenia. Warto też zapoznać się w podobny sposób ze wcześniejszymi takimi normatywami obowiązującymi w starostwie.
Rozporządzenie określa zadania koordynatora czynności kancelaryjnych: bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie (1) doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, (2) właściwego zakładania spraw i (3) prowadzenia akt spraw.
Nadzór nad doborem klas sprowadza się do doradzania czy wręcz wskazywania pracownikom klas z wykazu, pod którymi mają zakładać teczki i rejestrować dane rodzaje spraw. Nadzór nad właściwym zakładaniem spraw i prowadzeniem akt spraw widzę jako kontrole wewnętrzne prowadzone w tym zakresie. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze szkolenia dla pracowników. Jako koordynator i archiwista w jednej osobie będziesz miał nadzór nad całym "życiem" dokumentacji w Twojej jednostce. Powinieneś też ewentualnie pomyśleć nad opracowaniem zarządzenia wewnętrznego regulującego niektóre czynności kancelaryjne bardziej szczegółowo niż rozporządzenie.
pozdrawiam