Autor Wątek: COVID - dokumentacja w zw. z wykonywaniem pracy zdalnej  (Przeczytany 179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 104
Hej, w naszych kadrach podczas covida powstało mnóstwo dokumentów związanych z poleceniem wykonywania pracy zdalnej. Jak powinno sie postąpić z tą dokumentacją? W zeszłym roku weszła zmiana do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokumentacji pracowniczej z dnia 10 grudnia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369) -  Rozp. Ministra Rodziny i Polityki Społecznej 1) z dnia 6 marca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracownicze (Dz. U. 2023, poz. 471), i w pkt. w do części B akt osobowych dodane zostały dokumenty dotyczące wykonywania pracy zdalnej, ale nasze kadrowe uważają, że zapis ten dotyczy dokumentów dot. pracy zdalnej w zw. ze zmianami przepisów w zakresie wykonywania pracy zdalnej, a nie zdalnej covidowej, co o tym sądzicie? czy sa jakies specjalne wytyczne dot. dokumentacji zdalnej covidowej?

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: COVID - dokumentacja w zw. z wykonywaniem pracy zdalnej
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2024, »
Cytuj
nasze kadrowe uważają, że zapis ten dotyczy dokumentów dot. pracy zdalnej w zw. ze zmianami przepisów w zakresie wykonywania pracy zdalnej, a nie zdalnej covidowej
Na jakiej podstawie tak uważają? Rozporządzenie nie wprowadza takiego ograniczenia - mówi po prostu o dokumentach dotyczących wykonywania pracy zdalnej.
W świetle tego przepisu okoliczności pracy zdalnej (covidowe czy inne) nie mają znaczenia.

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 104
Odp: COVID - dokumentacja w zw. z wykonywaniem pracy zdalnej
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2024, »
Cytuj
nasze kadrowe uważają, że zapis ten dotyczy dokumentów dot. pracy zdalnej w zw. ze zmianami przepisów w zakresie wykonywania pracy zdalnej, a nie zdalnej covidowej
Na jakiej podstawie tak uważają? Rozporządzenie nie wprowadza takiego ograniczenia - mówi po prostu o dokumentach dotyczących wykonywania pracy zdalnej.
W świetle tego przepisu okoliczności pracy zdalnej (covidowe czy inne) nie mają znaczenia.
Uważają tak, ponieważ ten zapis pojawił się "przy okazji" zmian dot. pracy zdalnej, a nie w czasach covida. Rovan, czyli Twoim zdaniem, w związku ze zmianą rozp. z marca 2023, covidowe dokumenty dot. pracy zdalnej powinny znaleźć sie w częsci B akt osobowych?

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: COVID - dokumentacja w zw. z wykonywaniem pracy zdalnej
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2024, »
Tak. Praca zdalna, to praca zdalna.
Tak z ciekawości - jesli nie w części B akt osobowych, to gdzie wasze kadry chciały umieścic tę dokumentację?

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 104
Odp: COVID - dokumentacja w zw. z wykonywaniem pracy zdalnej
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2024, »
Tak. Praca zdalna, to praca zdalna.
Tak z ciekawości - jesli nie w części B akt osobowych, to gdzie wasze kadry chciały umieścic tę dokumentację?

Właśnie zwróciły się do mnie z tym pytaniem :D