Autor Wątek: wpływ informatyzacji na działania administracji publicznej w Polsce w 2011  (Przeczytany 3147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Woźniak

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1132
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikowało "Raport z Badania wpływu informatyzacji na działania administracji publicznej w Polsce w 2011 r.". Czytamy w nim m.in. (podkreślenia moje):

Zdaniem około 40% respondento?w dzie?ki wdroz?eniu technologii teleinformatycznych wzrosła sprawnos?c? załatwiania spraw, liczba innowacyjnych rozwia?zan? zwia?zanych z organizacja? pracy, efektywnos?c? wykorzystania zasobo?w urze?do?w oraz innowacyjnos?c? pracowniko?w.

Jednoczes?nie podobny odsetek badanych był zdania, z?e wdroz?enie nowych technologii przyniosło wzrost obcia?z?enia praca?, a ponad połowa uznała, z?e proces ten nie miał wpływu na ucia?z?liwos?c? procedur obsługi klienta ani liczbe? dokumento?w w postaci papierowej przetwarzanych przez urza?d.


Około 40% urze?do?w korzysta z elektronicznego systemu zarza?dzania dokumentacja? (EZD). Najwyz?szy wskaz?nik poziomu wdroz?enia tego systemu posiadaja? urze?dy marszałkowskie i powiatowe.

Nie wszystkie systemy zarza?dzania dokumentacja?, z kto?rych korzystaja? urze?dy posiadaja? poszczego?lne funkcjonalnos?ci: moduł tworzenia paczek archiwalnych jest doste?pny w 43% posiadanych systemo?w, podobnie, moz?liwos?c? wyeksportowania całos?ci danych w ramach posiadanego systemu elektronicznego zarza?dzania dokumentacja posiada 42% urze?do?w.


Posiadanie elektronicznego systemu zarza?dzania dokumentacja? wcia?z? nie przekłada sie? na wyeliminowanie tradycyjnego obiegu dokumento?w papierowych. W zdecydowanej wie?kszos?ci urze?do?w, bez wzgle?du na szczebel, funkcjonuje podwo?jny obieg dokumento?w. Co wie?cej, 86% urze?do?w wskazuje, z?e sytuacja taka wyste?puje bardzo cze?sto ? dotyczy ponad połowy spraw.

Plany wdroz?enia systemu elektronicznego zarza?dzania dokumentami zadeklarowało ponad 80% urze?do?w, kto?re obecnie z takiego systemu nie korzysta. Około co pia?ty urza?d planuje wprowadzenie systemu do kon?ca 2011 roku, prawie co drugi ? w roku 2012.


Cieszy, że (aż!) 40% urzędów korzysta z EZD.
Martwi wniosek połowy respondentów, że wdrożenie technik informatycznych nie poprawia procedur obsługi klienta.
Niepokoi, że 57% systemów EZD nie ma modułu tworzenia paczek archiwalnych...

pozdrawiam
ww
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

Offline Hanna Staszewska

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1744
W Rzepie" też piszą o raporcie...

PS. A co można załatwić przez internet w archiwach (też jesteśmy urzędami)...
Obejrzałam katalog usług kilku archiwów i NDAP na ePUAP...
Nie jest dobrze...