Nasze AP twierdzi, że koperty mają "ważność" pół roku, ale jak jest pieczątka wpływu na piśmie, to nie trzymamy kopert tyle czasu :-)
Pół roku? A czemu nie np. 8 miesięcy?
Pieczątka wpływu też ma tu niewiele do rzeczy.
Nie wiem o jakiej instrukcji piszesz Ewelino, ale zachęcam do zaglądnięcia do instrukcji kancelaryjnej. Tam najpeweniej będzie stało tak:
"Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się tylko do pism:
1) wartościowych, poleconych, ekspresowych, za dowodem doręczenia,
2) dla których istotna jest data nadania (stempla pocztowego), np. skargi, odwołania itp.,
3) w których brak nadawcy lub daty pisma,
4) mylnie skierowanych,
5) załączników nadesłanych bez pisma przewodniego,
6) w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością."
To "tylko" oznacza oznacza w praktyce, że kopertę zostawia się prawie zawsze. Zwyczajnie też prościej jest zostawiać wszystkie koperty niż bawić się w ich selekcjonowanie. A skoro się już kopertę zostawia, to przechowuje się ją tyle, ile całe akta.
pozdrawiam