Autor Wątek: Kategoria archiwalna - karty do głosowania  (Przeczytany 6968 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline stany

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Płeć: Mężczyzna
Kategoria archiwalna - karty do głosowania
« dnia: Lipiec 14, 2010, »
              Witam

    Czy karty do głosowania wybór Starosty, Członków Zarządu,Rady Powiatu i listy obecności na sesji Radnych Powiatowych należy umieścić w kat. A czy w B, protokoły -wiadomo w kat A.
Uważam , że w 0060 można byłoby to uczynić z kartami zarządu., a co z Radą Powiatu i listy obecności

                                                                                               Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2010, wysłana przez Jarek »

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Karty do glosowania
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2010, »
No, trochę ciężka sprawa. Wykaz akt w poz. 0060 mówi że wybory członków i skład zarządu to B-5, przy czym  "Materiały podstawowe znajdują się w protokołach z posiedzeń Rady Powiatu". Co to są te "materiały podstawowe"? Z kolei w klasie 0041 Protokoły sesji Rady Powiatu, kat. A, ale "Sposób prowadzenia protokolarzy określa § 47 i 48 instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu". Z tych paragrafów niewiele w tym przypadku jednak wynika, już przydatniejszy jest § 46: "Sprawy związane z organizacją sesji rady powiatu, posiedzeń komisji i zarządu powiatu rejestruje się w spisach spraw, zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt. Protokoły sesji rady powiatu, posiedzeń komisji, posiedzeń zarządu, a także akty tych organów (uchwały, postanowienia, opinie itp.) sporządza się i ewidencjonuje według zasad ustalonych przez radę powiatu." Czyli rada powiatu powinna ustalić zasady postępowania z taką dokumentacją.
W moje ocenie lista obecności to załącznik do protokołu czyli A, natomiast karty do głosowania to B-5 lub nawet tylko Bc - no chyba że je też zalicza się do tych "materiałów podstawowych" ...
Jarek Orszulak

Offline stany

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Karty do glosowania
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2010, »
  Dzięki

Ciekaw jestem jak robią to inni, proszę o wypowiedz forumowiczów.

Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Karty do glosowania
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2010, »
Wybierz trzy egzemplarze najlepiej zachowanych kart do głosowania i potraktuj je jako załączniki do protokołu z posiedzenia na którym wybrano władze powiatu. Pozostałe myślę, ze można przechować przez całą kadencję rady. Czyli propozycja Jarka 5 lat jest jak najbardziej adekwatna.
prawy obrońca lewego słupka

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: Karty do glosowania
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2010, »
B-5 wynika z klasy 0060. Natomiast dzielenie kart i zostawianie kilku z nich jest raczej wątpliwe - musiałyby mieć kat. BE.
Jarek Orszulak

Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Karty do glosowania
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 21, 2010, »
Nie ukrywam, ze proponując pozostawienie 3 sztuk kart do głosowania opierałem się na Piśmie okólnym Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z 25 stycznia 1988 r. w sprawie wprowadzenia wskazówek metodycznych dotyczących opracowania w archiwach państwowych akt z wyborów do Sejmu i rad narodowych (na stronie archiva.gov.pl-o dziwo niedostępne). Pism okólne jak widać nie dotyczy archiwów zakładowych a określonego rodzaju dokumentacji. Jednak skądinąd wiem, że NDAP zalecała ostatnimi czasy pozostawienie przykładowych kart z wszelakich głosowań z różnych wybieralnych organów.
Autor wątku zrobi jak mu będzie najwygodniej. Ja bym przykładowe karty zostawił.
prawy obrońca lewego słupka

Offline inka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Kobieta
Odp: Kategoria archiwalna - karty do głosowania
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2013, »
Witam, mam podobny kłopot, ale z kartami do głosowania w gminie (wybór przewodniczącego rady, członków zarządu, burmistrza,itd.) Od 2011 rr. karty zostawia się przy protokołach z sesji, ale co zrobić z kartami z lat poprzednich? Jak je zakwalifikować? Protokoły z sesji są oprawione i na stanie a.z. Karty do głosowania zostały podłączone do trzecich egzemplarzy protokołów, które są kat. Bc. Co z tym zrobić? Pozostawić jako Bc?