Autor Wątek: Archiwista zakładowy - współpraca z komórkami organizacyjnymi  (Przeczytany 4844 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline albinka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 83
witam

Prosze mi powiedziec na czym tak dokladnie polega "wspolpraca archiwisty z komorkami organizacyjnymi w zakresie opieki nad dokumentacja i wlasciwym nia zarzadzaniem" w danej instytucji? o wspolpracy w zwiazku z przygotowaniem dokumentacji do przekazania archiwum- wiem, natomiast ta opieka i zarzadzanie....nie do konca sa dla mnie czytelne :(
Prosze o odpowiedz doswiadczonych archiwistow.
Albinka
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2010, wysłana przez Jarek »

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: zakres obowiazkow archiwisty
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2010, »
Skoro tak jest w Twojej instrukcji archiwalnej (?), a Ty sama nie wiesz co ten zapis miałby oznaczać, to myślę że to właściwie nic nie znaczy :) Wpisano to, bo wpisano, to zresztą dość standardowy zapis - i standardowo tak ogólny, że w praktyce bezwartościowy. Mogłoby/powinno to oznaczać np. kontrole wewnętrzne, szkolenia bądź instruktaże dla pracowników komórek dot. zasad prowadzenia dokumentacji (zakładanie teczek itp.), pomoc w posługiwaniu się wykazem akt itd. W praktyce jednak albo archiwista sam ma tej wiedzy zbyt mało by szkolić innych, albo szefowie komórek nie widzą potrzeby szkolenia pracowników w tym względzie. To pięta achillesowa bezdziennikowego systemu kancelaryjnego.
Jarek Orszulak

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Odp: zakres obowiazkow archiwisty
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 06, 2010, »
U mnie ten zwrot oznacza, że sprawdzamy ( a raczej dopiero mamy sprawdzać), jak funkcjonuje i czy jest dobrze zorganizowane archiwum jednego wydziału.
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Archiwista zakładowy - współpraca z komórkami organizacyjnymi
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2014, »
Wiadomo, że archiwista powinien współpracować z ko i nadzorować postępowanie z aktami spraw. Przymierzam się do przeprowadzenia kontroli prawidłowego postępowania z dokumentacją w komórkach organizacyjnych. Tylko czy jest jakaś podstawa prawna, która mówi o uprawnieniu archiwisty do przeprowadzenia takiej kontroli? Moje zapytanie wiąże się z tym, iż ktoś może stwierdzić, że archiwista nie powinien ingerować w postępowanie z dokumentacją w wydziałach. Już miałem taką sytuację, więc chciałbym się zabezpieczyć przepisami.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Archiwista zakładowy - współpraca z komórkami organizacyjnymi
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2014, »
Jeżeli nie obowiązuje w Twojej jednostce rozporządzenie z 18 I 2011 r., to wydaje się, że należałoby dopisać do obowiązującej u Ciebie instrukcji kancelaryjnej przepis, który upoważniałby archiwistę do nadzorowania komórek organizacyjnych w zakresie zakładania i prowadzenia spraw. Nadzór taki mógłby odbywać się właśnie poprzez kontrole planowane i doraźne.

Offline Pawel

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 28
Odp: Archiwista zakładowy - współpraca z komórkami organizacyjnymi
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2014, »
Jeśli chodzi o sądownictwo to według przepisów, archiwum i archiwista podlega bezpośrednio pod kierownika administracyjnego sądu a ten z kolei ma w obowiązku wynikającym z paragrafu 532 "Zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z 12 grudnia 2003 w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej", czuwać nad prawidłowym znakowaniem i stosowaniem obowiązującego systemu kancelaryjnego. Musisz się tylko porozumieć z przełożonym i otrzymać takie zezwolenie bądź nawet przykaz do przeprowadzenia takiej kontroli (u nas to się nazywa korygowanie uchybień lub uwagi)
Pozdrawiam!

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Archiwista zakładowy - współpraca z komórkami organizacyjnymi
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2014, »
Dzięki Paweł za wyjaśnienia. Byłem przekonany, że kierownik administracyjny sprawuje wyłącznie nadzór nad archiwum zakładowym, a nad prawidłowością stosowania obowiązującego systemu kancelaryjnego i prawidłowym znakowaniem spraw czuwa archiwista.