Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe
Przeczytaj zanim napiszesz
(1/1)
Jarek:
Zanim rozpoczniesz nowy wątek, sprawdź czy wcześniej ktoś już nie pisał o podobnym problemie i o ile to możliwe swoje pytania czy uwagi dodaj do istniejącego wątku. Zacznij od użycia opcji "Szukaj". Z kolei jeśli klikniesz na "Temat" nad listą wątków w dziale "Archiwa zakładowe", będziesz mógł przeglądać tę listę posegregowaną alfabetycznie i zarazem tematycznie. Tytuł wątku zaczyna się od określenia grupy tematycznej:
Archiwista - wszystko co dotyczy zawodu archiwisty zakładowego, jego kwalifikacji, kształcenia itd.
Brakowanie akt
Dokumentacja elektronicza w archiwum zakładowym
Dokumentacja osobowa i płacowa - w tym komercyjne przechowalnictwo takiej dokumentacji
Dokumentacja techniczna
Ewidencja zasobu archiwum zakładowego
Jaka klasa rzeczowa? - pomoc w klasyfikowaniu dokumentacji
Kategoria archiwalna - pomoc w kwalifikowaniu dokumentacji
Lokal archiwum - wyposażenie itp.
Nadzór archiwalny - czyli kontakty az z ap
Obieg dokumentów i Prowadzenie teczek - czyli tworzenie dokumentacji w jednostkach
Porządkowanie akt w archiwum zakładowym
Programy do archiwizacji i obiegu dokumentów
Przechowywanie i konserwacja akt
Przekazywanie materiałów archiwalnych do ap
Przepisy kancelaryjno-archiwalne - instrukcje kancelaryjne, archiwalne itp.
Przyjmowanie akt do archiwum zakładowego
Rzeczowy wykaz akt - stosowanie i rozbudowa
Sprawozdanie z pracy archiwum zakładowego
Udostępnianie akt w archiwum zakładowym
Archiwa instytucji, archiwum zakładowe, składnica akt - sprawy ogólne dotyczące ich funkcjonowania.
Oczywiście są też wątki których nie udało się upchnąć w te grupy. Nowe wątki w razie konieczności będą przetytułowywane, ewentualnie również dołączane do starych, dotyczących tego samego tematu.
Nie zadawaj tego samego pytania więcej niż raz, albo równolegle w różnych działach.
Pytając czy opisując problem staraj się podać jak najwięcej informacji, łatwiej będzie próbować go rozwiązać.
Na większość pytań są dwie odpowiedzi: pierwsza - skonsultuj się z archiwum państwowym, druga - powiększ swoją wiedzę zapisując się chociażby na kurs archiwalny. Forum nie zastąpi ani dobrej współpracy z archiwum państwowym, ani przede wszystkim fachowego przygotowania do pracy w archiwum.
Nie oczekuj porad które pomogą usprawiedliwić Ci łamanie obowiązujących przepisów lub nieznajomość podstawowych zasad prowadzenia archiwum.
Nie ma głupich pytań :)
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej