Autor Wątek: Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne  (Przeczytany 5264 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Woźniak

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1132
Witam,
na stronie MSWiA pojawiła się informacja o podpisaniu przez Prezydenta nowelizacji ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
Sporo zmian, w tym i na podwórku archiwalnym:
Cytat: Uwaga, poniższy tekst w wersji projektu przyjętego przez RM
W ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
(Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 673, z późn. zm.12)) wprowadza się następujące zmiany:
1) tytuł rozdziału 2 otrzymuje brzmienie:
?Postępowanie z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją?;
2) w art. 6:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
?2. W organach państwowych, państwowych jednostkach organizacyjnych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, z wyłączeniem wymienionych w ust. 2a, instrukcje określające zasady i tryb postępowania z dokumentacją, o której mowa w ust. 1, wymagają zatwierdzenia przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych. Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych może
upoważnić dyrektorów archiwów państwowych do zatwierdzania instrukcji.?,
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a-2c w brzmieniu:
?2a. Przepisów ust. 2 nie stosuje się do:
1) organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki;
2) organów powiatu i starostw powiatowych;
3) organów samorządu województwa i urzędów marszałkowskich,
4) organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy.
2b. Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, określi, w drodze rozporządzenia, dla organów i związków międzygminnych, o których mowa w ust. 2a:
1) instrukcję kancelaryjną określającą szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędach obsługujących te organy i związki;
2) sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitych rzeczowych wykazów akt;
3) instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych określającą w szczególności zasady i tryb postępowania z dokumentacją w archiwum.
2c. W rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 2b, należy uwzględnić potrzebę zapewnienia jednolitego sposobu tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentacji w różnej postaci, w tym elektronicznej, oraz jej ochrony przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą.?.
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

Offline luke

  • Moderator
  • archiwista
  • *****
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
Witam,
na stronie MAiC
http://mac.bip.gov.pl/prawo-i-prace-legislacyjne/projekt-zalozen-projektu-ustawyo-zmianie-ustawy-o-informatyzacji-dzialalnosci-podmiotow-realizujacych-zadania-publiczne-oraz-niektorych-innych-ustaw.html
zamieszczono Projekt założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Nowelizacja ustawy zakłada m. in. dalsze zmiany w zakresie informatyzacji czynności w postępowaniu administracyjnym, dla których w obecnym stanie prawnym zastrzeżona jest forma pisemna, a także stworzenie mechanizmów oraz instrumentów umożliwiających wykorzystanie, rozwój i usprawnienie funkcjonowania elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, której funkcjonowanie zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji. Zmiany zaplanowane do wprowadzenia w drodze przedmiotowej nowelizacji przyczynią się do zwiększenia liczby usług świadczonych drogą elektroniczną i wykorzystania stworzonej w tym celu platformy.

Konferencja uzgodnieniowa w sprawie ww. projektu odbędzie się 06 września 2012 r.

Grzegorz

  • Gość
Czy brak zaproszenia dla NDAP oznacza, że Archiwa nie będą konsultować tego projektu?

Offline luke

  • Moderator
  • archiwista
  • *****
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
Dlaczego piszesz o braku zaproszenia dla NDAP? Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych został poproszony, zgodnie z rozdzielnikiem pisma, o uwagi do projektu /patrz link zamieszczony w pierwszej wiadomości/ i jak sądzę, uwagi zgłosi. Inna sprawa czy o uwagi do dokumentu zostały przez NDAP poproszone archiwa.
W załączeniu pismo uzgodnieniowe.