Witam.
Odpowiadając na pytanie Codi, jeśli nie jesteś pewna od czego zacząć widać, że kurs nie był wystarczający do samodzielnej pracy w składnicy akt. Musisz zapoznać się z kilkoma ustawami takimi jak:
1) Ustawa z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach zwróć szczególną uwagę na rozdział 4a (działalność gospodarcza w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania) 4b (Postępowanie z dokumentacją osobową i płacową w przypadku likwidacji lub upadłości pracodawcy). To będzie Ci bardzo przydatne bo jeśli faktycznie chcesz coś robić w tym kierunku to bez znajomości tej ustawy nie ruszysz.
2) Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 15 lutego 2005 w sprawie warunków przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców.
3) Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 w sprawie postępowania z dokumentacją, zasady jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
4) Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 w sprawie określenia maksymalnej opłaty za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania.
5) Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 13 grudnia 2000 w sprawie określenia szczegółowych wypadków i trybu wcześniejszego udostępniania materiałów archiwalnych.
Wydaje mi się, że Twój pomysł na prowadzenie takiej składnicy akt wziął się z braku specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w zawodzie najpierw proponuję zdobyć doświadczenie jako archiwista bo teoria i praktyka to dwie odrębne sfery a praca obciążona jest dużą odpowiedzialnością, chodzi o finanse setek ludzi.
Życzę powodzenia i pozdrawiam