Autor Wątek: Udostępnianie akt nieistniejącego wydziału  (Przeczytany 2874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline betinka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 90
Udostępnianie akt nieistniejącego wydziału
« dnia: Listopad 23, 2009, »
Jak można udostępnić dokumentacje niearchiwalną Wydziału który już nieistnieje. Strona  która się zwraca pisze ogólnie o teczce nie o sprawie. I jeszcze jedno imię i nazwisko strony nie figuruje w żadnym rodzielniku pism. Jeżeli jest to teczka o innym zagadnieniu a stronie chodzi o inne sprawy to mimo wszystko chce przeglądnoć dokumenty bo może tam będzie coś co ją zaineresuje i będzie przydatne w jakimś sporze . Czego powinnam wymagać.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2010, wysłana przez Jarek »

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1749
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: udostępnianie akt
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 23, 2009, »
Nie wiem co stoi w Twojej instrukcji archiwalnej, ale ustawową zasadą jest udostępnianie dokumentacji za zgodą szefa jednostki. Jest zapewne wydział który przejął kompetencje tego zlikwidowanego. Warto też sprawdzić czy teczka zawiera dane "wrażliwe" - dane osobowe itp. Jesli to akta administracyjne, to najlepiej by wnioskodawca wykazał interes prawny (czy jest np. spadkobiercą, czy jakiś urząd czy sąd nakazał mu odnaleźć taką dokumentację) no i wskazał do czego jest mu wgląd w tę dokumentację potrzebny - wszystko to oczywiście na piśmie.
Jarek Orszulak

Offline betinka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: udostępnianie akt
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2009, »
Wielkie dzięki za pomoc pozdrawiam.