Autor Wątek: System zarządzania dokumentami ProcessMaker-Mashup-KnowledgeTree  (Przeczytany 13387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Gałęzowski

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 421
  • Płeć: Mężczyzna
ProcessMaker

Strona projektu:
http://www.processmaker.com/


źródło: www.filetransit.com

ProcessMaker to program rozprowadzany na zasadach open source.
Służy do zarządzania procesami biznesowymi oraz przepływem pracy.

Aplikacja ta umożliwia ludziom nie posiadającym doświadczenia w programowaniu,
projektowanie i zarządzanie przepływem pracy, podnoszenie poziomu przejrzystości pracy
oraz prawdopodobnie może służyć zmniejszeniu ilości papieru używanego w biurach ;)

Process Maker można dostosować do własnych potrzeb. Nie ma ograniczeń co do rodzaju
prowadzonej działalności.

Całość działa w sieci i po stronie klienta wymagana jest jedynie przeglądarka Internetowa.

ProcessMaker można dzięki Mashup połączyć z systemem DMS KnowledgeTree.

Na tej stronie można obejrzeć film prezentujący proces połączenia obu aplikacji:
http://www.processmaker.com/Mashup_Know.php?video_StepKnow

(wymagana rejestracja)

Słowo Mashup nie ma jeszcze swojego polskiego odpowiednika (przynajmniej ja nie znam).

Na stronie Wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mashup_%28web_application_hybrid%29
podane jest sformułowanie "web application hybrid", czyli "hybryda sieciowych aplikacji".

Inaczej mówiąc Mashup jest rodzajem strony lub aplikacji stworzonej z połączenia (hybrydy) różnych gotowych i dostępnych usług czy programów. W efekcie czego powstaje zupełnie nowa usługa/aplikacja.

KnowledgeTree DMS

Strona projektu:
http://www.knowledgetree.com/


źródło: www.knowledgetree.com

Natomiast KnowledgeTree jest systemem typu DMS (Document Management System). Aplikacja dostępna jest na zasadach open source, chociaż jest też wersja komercyjna.
KnowledgeTree posiada bardzo rozbudowany system zarządzania dokumentami. Dla każdego procesu definiujemy w prosty sposób stany, w których dokument może się znajdować, oraz możliwe przejścia między nimi. W każdym stanie możemy ustalać osobne prawa, np. gdy dokument zostanie zatwierdzony, nikt poza administratorem nie może go już zmienić.

Występuje tutaj proste powiązanie z konkretnymi rolami prawa do zmiany stanów, np. przejście ze stanu do akceptacji do stanu zaakceptowany może wykonać tylko użytkownik z rolą redaktor.

KnowledgeTree pozwala na definiowanie wymagań wstępnych przed zezwoleniem na wykonanie przejścia.

Każdemu przejściu można także przyporządkować określone działanie (np. wysłanie powiadomienia do grupy lub danego użytkownika), przeniesienie czy skopiowanie dokumentu itd.

Wszystkie dokumenty z których korzystamy w systemie KnowledgeTree są na bieżąco indeksowane. Dzięki czemu możemy przeszukiwać bazę według stanu pliku, procesu, w którym bierze on udział, itd.

ProcessMaker jak KnowledgeTree są dostępne w naszym języku. Oba systemy dostępne są w wersji dla systemu Linux i Windows.
Na stronie: http://sourceforge.net/projects/processmaker/files/
dostępna jest wtyczka Mashup dzięki, której można połączyć obie aplikacje.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2009, wysłana przez Grzegorz Gałęzowski »