Autor Wątek: Kategoria archiwalna - rachunki do umów zleceń  (Przeczytany 5226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline albinka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 83
Kategoria archiwalna - rachunki do umów zleceń
« dnia: Październik 14, 2009, »
 Witam
czy ktos moze mi powiedziec, czy przy umowach zleceniach z odprowadzonymi skladkami ZUS kat.B50, nalezy zachowywac tez rachunki do tych umow? Teoretcznie rachunki maja kat. B5, ale czasem pracownicy, po jakims czasie, chca naocznie stwierdzic, czy aby na pewno otrzymali wynagrodzenie za zrealizowanie umowy. Jak zobacza wlasny podpis i date przy odbiorze wynagrodzenia, wszystko jest ok.
Prosze o sugestie.
Pozdrawiam
A.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2010, wysłana przez Jarek »

Offline Necho

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 36
Odp: rachunki do umow zlecen
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2009, »
Roszczenia z tytułu umowy zlecenia ulegają przedawnieniu po okresie dwóch lat od daty spełnienia czynności przewidzianych w tej umowie.
Więc nawet jeśli po 6 latach komuś się przypomni, że nie dostał wynagrodzenia za swoją pracę, to i tak będzie już za późno na jakąkolwiek akcję.
Pozdrawiam

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1750
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: rachunki do umow zlecen
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2009, »
Tylko, że w tym B50 dla składkowych umów zleceń chodzi chyba raczej o możliwość dokumentowania dla spraw emerytalno-rentowych, pytanie zatem czy do udokumentowania przed takim ZUSem tej składki wystarczy sama umowa czy też będzie potrzebny również rachunek?
Jarek Orszulak

Offline Necho

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 36
Odp: rachunki do umow zlecen
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 16, 2009, »
To tak naprawdę pytanie do ZUS-u. Bezpieczniej będzie więc, tak jak sugeruje Jarek, potraktować rachunek, jako załącznik do umowy.

Offline albinka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 83
Odp: rachunki do umow zlecen
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2009, »
dziekuje, a jak jest z tymi umowami w Panstwa archiwach?Rozmawialam z pracownikiem ZUS-u, nie bylo jednoznacznej odpowiedzi, ale ksiegowosc dysponuje dokumentami stwierdzajacymi przelewy (jaka kwota zostala wyplacona konkretnej osobie) i jak kwota zostala odprowadzona do ZUS-u, wiec sama nie wiem, bo JRZWA milczy naten temat.

Offline Sebastian G.

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 29
Odp: rachunki do umow zlecen
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2009, »
    
Odp: umowy zlecenia
? Odpowiedz #1 : Październik 26, 2009, ?
   
Witam.
Sugeruję zostawić rachunki przy umowach (mogą być w oddzielnej teczce z napisem "rachunki za umowy zlecenia"), oczywiście w pudle lub jak kto lubi kartonie archiwizacyjnym. Takie rachunki jeść nie chcą i pewnie dużo miejsca nie zajmą, a jak wspomniałaś wcześniej- pracownik jakby co, będzie (pewnie) mógł zobaczyć po latach swój podpis.
Pozdrawiam!
Sebastian G.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Na pewno będzie to cennym dodatkiem do samych umów, szczególnie w przypadku kiedy nie będzie możliwe  odtworzenie składek na ZUS z innych źródeł (a może przecież się tak zdarzyć).
Sebastian G.