Autor Wątek: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej  (Przeczytany 19879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szycha

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 179
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 02, 2012, »
Witam
Mam problem z opisem teczek dotyczących działalności gospodarczej. (teczki z lat. 70tych, 80tych i 90 tych
Dla każdej osoby była założona teczka i tam gromadzono wszystkie dokumenty dot. działalności gosp. tej osoby - głównie zezwolenia na proawdzenie działalności.
W jednej teczce są różne sprawy (za każdym razem gdy wydawano zezwolenie na prowadzenie działalności gosp., zakładano nową sprawę ale w ramach jednego symbolu - 7652 - Wydawanie i cofanie uprawnień na wykonanie rzemiosła.
Ale zdarza się też dokumentacja o różnych symbolach z jrwa w jednej teczce.
A więc mam pytanie. Jak wg. was powinien wyglądać opis takiej teczki?
Czekam na wasze pomysły:) zwłaszcza jaki symbol z jrwa wstawić na teczce jeśli w teczce są akta o różnych symbolach z jrwa

Offline inka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Kobieta
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2012, »
Mam podobny problem jak szycha, ale dot. bardziej porządkowania takiej dokumentacji. Wydział przygotowuje właśnie teczki sprzed 2011 r. dot. działalności gospodarczej. Każdy przedsiębiorca ma w wydziale swoją teczkę, w której znajdują się: zgłoszenie podjęcia działalności i kolejne zaświadczenia o wpisach (posiadają różne symbole klasyfikacyjne - 6450,6411 ? zależy w jakich latach je wydano). Gdy osoba składa wniosek o wykreślenie z ewidencji, to cała dokumentacja związana z prowadzeniem działalności jest podpinana do wniosku i decyzji o wykreśleniu i dla tego symbolu klasyfikacyjnego - 6412 - jest zakładana teczka. W takiej teczce znajdują się wszystkie wykreślenia z działalności (różnych przedsiębiorców) z danego roku. Generalnie decyzja o wykreśleniu z ewidencji kończy sprawę i po odpowiednim czasie teczka trafia do a.z.  Np. działalność jest prowadzona od 1986 r. do 2006 r. Wszystkie pisma dot. tej działalności znajdą się w teczce o symbolu 6412 z 2006 r. Jak uporządkować taką teczkę? Ułożyć wszystko chronologicznie tj. od wniosku o rozpoczęciu działalności do decyzji o wykreśleniu? Ułożyć wg decyzji o wykreśleniu?

Offline MałaKK

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 6
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2018, »
Ponawiam pytanie odnośnie teczek z ewidencji działalności gospodarczej. Mam w archiwum teczki z lat 70, 80,90. Teczki są osobne dla każdego przedsiębiorcy. Teczki nie maja znaku jedynie sygnaturę archiwalną BE50. Czy ktoś się spotkał z taką sygnaturą dla tego typu spraw?

Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2018, »
Jeśli przeanalizujesz jrwa z tych lat to można spotkać się, różna kwalifikacją zaczynając od B5. Kiedyś byłem w podręcznym archiwum wydziału w dużym mieście, który zajmował się tym. Były różne kategorie.
prawy obrońca lewego słupka

Offline JMarcin

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 3
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 19, 2023, »
Odświeżę trochę wątek.

Dopiero zaczynam przygodę z archiwum zakładowym, co prawda jestem po studiach, ale teoria teorią, a praktyka zawsze zweryfikuje.
Mam w sumie podobne problemy jak archiwiści wyżej. Pani zajmująca się działalnością gospodarczą ma u siebie w szafach dziesiątki niezachiwizowaych dokumentów z lat 1989-2011 w sergregatorach, czasem w formie zeszytów i zarzeka się, że w dalszym ciągu z nich korzysta, wydaje zaświadczenia na ich podstawie, itp. Co więcej mówi, że w innych gminach także nie zdaje się do archiwum.
Czy ma ktoś jakiś właściwy sposób na uporządkowanie i zarchiwizowanie tych dokumentów (kat. A)?

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 21, 2023, »
Zgodnie z JRWA, całość tej dokumentacji, jeśli nie wiąże się z CEDIG ma kat. A., czyli chyba do 2010 włącznie...
Mamy więc teczki osób prowadzących działalność, jeśli zakończyły to mogą one trafić da AZ. To że wydaje się zaświadczenia i do tej dokumentacji zagląda, to żaden argument aby je pozostawiać w komórkach organizacyjnych. Przecież będzie w archiwum i w każdej chwili dostępne. U nas tak jest i nie ma problemu. Może ta pani tak mówi, bo przecież aby zdać do AZ musi je uporządkować jako kat. A, czyli mnóstwo roboty ;)
Co do porządkowania to skoro mamy A, to tak jak przy A. Przepakować do kopert lub teczek, opisać (oprócz  hasła z JRWA - nazwisko, imię, nazwa firmy lub rodzaj działalności, adres; pod spodem daty prowadzenia działalności; spisać w układzie alfabetycznym na spisach zd-odb a spisy zrobić wg. lat zakończenia działalności, albo "do któregoś roku" jeśli jest tego bardzo dużo; wiadomo, że w WORDZIE używając CTRL +F znajdziemy po nazwisku czy innych danych kogoś, więc tutaj nie ma co narzucać jakiegoś układu, tylko żeby to miało ręce i nogi. A i tak najlepiej zasięgnąć porady w AP, co do elementów opisu teczki/koperty
pozdrawiam

Offline JMarcin

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 3
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 21, 2023, »
Zdecydowanie niechęć tej Pani jest spowodowana ilością porządkowania.

Wielkie dzięki za pomoc. Za dwa miesiące widzę się z kierownikiem oddziału AP to jeszcze dopytam.

Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyjmowanie akt do archiwum - ewidencja działalności gospodarczej
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 29, 2023, »
Urząd dostał po przeprowadzonej ekspertyzie wytyczne co do opisu takiej dokumentacji z różnych lat z długiego okresu czasu:
Cytuj
-   teczki zawierające dokumentację przedsiębiorców należy opisać nadając jednolity tytuł: ?Dokumentacja działalności gospodarczej?,  który może być uzupełniony o dodatkowe informacje związane z prowadzoną ewidencją. W opisie nie należy stosować symbolu klasyfikacyjnego.
-   w opisie teczek należy zastosować nazwę jednostki i komórki organizacyjnej według staniu na  dzień 28 grudnia 2011 r. (data zakończenia prowadzenia teczek zbiorczych w postaci papierowej).
prawy obrońca lewego słupka

Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
A i jeszcze wzór opisu teczki. Wzór zaproponowany przez urząd i zaakceptowany.
prawy obrońca lewego słupka