Witam serdecznie.
Załóżmy, że urząd używa elektronicznego obiegu dokumentów.
Załóżmy też, że mamy tu na myśli obieg dokumentów skanowanych, plików binarnych, a nie dokumentów elektronicznych zgodnych nadesłanych za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.
Czy archiwizując takie dokumenty powinienem stworzyć Paczkę Archiwalną zgodną z systemem:
http://www.nac.gov.pl/cms/main.php?did=10http://ade.ap.gov.pl/?
---
Aby rozjaśnić nieco - napisze inaczej.
W urzędzie pracuje elektroniczny obieg dokumentów.
Panują dwa rodzaje dokumentów.
1. Tradycyjne dokumenty papierowe, które są skanowane do systemu. Dokumenty papierowe, które powstają podczas pracy urzędników.
2. Dokumenty elektroniczne, które wpływają za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej zgodne z wzorem opublikowanym w Centrlanym Repozytorium Dokumentów.
Jakie, które dokumenty powinny trafić do Paczki Archiwalnej?
Kiedy przeglądałem system demonstracyjny (ade.ap.gov.pl) znalazłem tam skany zwykłych dokumentów.
To sugeruje mi, że do Paczki Archiwalnej, a co za tym idzie do "Narodowego Archiwum Cyfrowego", powinniśmy przekazywać wszystko co mamy w postaci cyfrowej w naszym systemie obiegu dokumentów - a nie tylko stricte dokumenty elektroniczne w formacie XML.
Proszę o opinię w tej sprawie.
Pozdrawiam serdecznie,
Tomasz Rakoczy